Livet

Livet.
 
Det här livet alltså. Lekande lätt, eller raka motsatsen. Som känslan som infinner sig efter ett avslutat intervallpass, eller som känslan under den allra längsta och jobbigaste intervallen.
 
Fredagkvällar kan antingen innebära tacos, godis och en bra film, eller en kväll vid köksbordet med skolarbete framför datorn. I skrivande stund vill jag inget hellre än att snöra på mig löparskorna och bara springa. Springa bort allt vad skolarbeten, problem och ångest heter. Och sedan bli glad igen. Få tillbaka det positiva.
 
Livet.
 
Just ikväll längtar jag efter att få springa på en gräsplan och ta ut mig till spygränsen. Sparka ner någon. Men kanske framför allt efter att spendera väldigt lång tid i omklädningsrummet och snacka om allt och ingenting med det gamla gänget. Eller en sommarkväll med grill och chill. Eller kanske en utgång istället för chillandet. 
 
 
Ikväll blir det varken löpning, fotboll, grill eller chill. Veckans vilodag är här, kan dock inte påstå att jag njuter av vilan. Återgår istället till pluggandet. Livet på en pinne. Eller...?
 
/A.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0