Stressens påverkan

Äntligen hemma!
 
Efter den värsta veckan någonsin sett till graden av stress har jag nu landat i de smålänska skogarna. Jag har svårt att sätta ord på vad jag känner just nu. Är så ofantligt trött, både fysiskt och mentalt, trots att jag knappt tränat någonting i veckan. Med dagar fyllda av plugg, stress och press känner jag mig nu helt tom. Efter gårdagens tenta väntade dessutom bokföring, det sista för det här året som jag och Hannah inte haft tid att göra innan. Fick såklart migrän, inte ett dugg förvånad, men än dock lika jobbigt. Efter några timmar sömn och x antal tabletter var huvudet bra nog att bokföra några timmar. Hemfärden blev framskjuten idag och jag ägnade istället kvällen med Hannah. Denna fantastiska brud som ska till Kina ett halvår. Tror att hennes framtida frånvaro är bidragande till tomheten jag känner just nu. Ett helt halvår utan en person som jag har träffat i princip varje dag i 1,5 år. Otaliga filmkvällar, promenader och skrattanfall. Vi har följt tröttheten den här veckan genom att ta kort varje kväll. Man kan tydligt se hur tröttheten utvecklat sig, och hur nätter med 3-6 timmars sömn i kombination med 15 timmars plugg/dag har förvandlat oss till vrak. Sannerligen inga vackra bilder, men ibland måste man visa upp the ugly truth. Den sista bilden är tagen vid 19-tiden igår och är nog det yttersta beviset på att sömn behövs.
 
       
 
Hur som helst. Julen är tydligen här, har absolut igen julkänsla men det kanske kommer efter ett par dagars avkoppling på hemmaplan. Imorgon är det dags för det årliga julbaket med mina bröder, det kan kanske höja julkänslan något. Annars är sömn och mat högsta prioritet. Jag som alltid är hungrig och som aldrig tackar nej till mat har inte kunnat äta som vanligt i veckan. Har helt enkelt inte varit hungrig och blivit illamående vid blotta tanken på mat. Märkligt hur påverkad man kan bli av stress. 
 
Tog farväl till Friskis för en månad framöver innan jag satte mig i bilen och åkte hemåmt tidigare idag. Ett benpass med squats av olika slag, utfall, draken och lårpress (?). Motsvarigheten till klipp i steget, vad är det på gymmet? Den motsvarigheten fanns där inte riktigt idag, av förklarliga skäl. Blev än dock ett svettigt och jobbigt pass och jag gick därifrån som en lite gladare människa. Det är även dags att smyga igång med löpningen nu. Har inte sprungit ett steg på tre veckor och är spänd på hur det kommer kännas i höften. Men först, ska jag sova...
 
/A.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0