Ny höft sökes

En snabb uppdatering från östkusten! Veckan är som vanligt fullproppad med plugg. Därtill lite bokföring, träning och så x antal mål mat om dagen. Äta, plugga, träna, sova.

Träningen den här veckan har sett ut såhär:
Måndag: Gym, fokus på få övningar med många repetitioner.
Tisdag: Motionscykel, crosstrainer och så lite mage/rygg.
Onsdag: Simning. Ett fruktansvärt dåligt pass som passar bättre i kategorin "motion" än "träning".

Efter söndagens inomhusträning är jag tillbaka på ruta ett med höften. I måndags gjorde det ont även när jag gick men ju längre tiden går, desto bättre blir den. Har insett att den inte kommer bli bra på egen hand och har därför kontaktat en naprapat inriktad på idrottsskador som jag ska besöka imorgon. Håller tummar och tår för att hon ska kunna råda bot på skiten. Fick ett tips på Twitter om att testa att springa riktigt, riktigt sakta, är tydligen flera med höftproblem som inte får problem vid långsam löpning. Får se om jag vågar mig på att testa en långsam kilometer och se om den smärtfria långsamma löpningen skulle fungera även för mig.

Nu väntar en dag med intervjuer till b-uppsats, uppsatsskrivande, dela ut flygblad med fotbollen och så ett benpass efter det. Beräknad middag: klockan 22:00. ;)


/A. 

Kommentarer
Postat av: lotta

ÅH,Reftele kom med på stora världskartan,haha...kram på sig

2013-12-05 @ 11:04:34
Postat av: Anki

Låter som det är fullt upp nu!

Hoppas du får ut något bra hos naprapaten!

Postat av: lotta

hahahah hade inte glsögonen på mig ,stod visst ngt annat .sorry

2013-12-05 @ 11:05:59
Postat av: Karin

Fasen vad trist med höften! Hoppas att du får bra hjälp imorgon.

2013-12-05 @ 17:53:12
URL: http://karionoalexander.com
Postat av: pilla

Hoppas höften mår bättre snart, men bättre att ha problem nu än under säsongen!

2013-12-05 @ 18:50:29
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Emma

Ojoj, fullknökad vecka minsann. Tråkigt med höften dock :/ Hoppas att det kan funka med den långsamma löpningen och att du fått bra hjälp hos naprapaten? Verkligen inte kul med skador, inte något som jag unnar någon. Alls.
Hoppas du har haft en härlig helg :)

2013-12-08 @ 20:01:48
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0