Juljoggen

Klockan 06.15 var det dags för den numera traditionsenliga juljoggen. I spöregn iklädda tomteluvor och reflexvästar (obligatorisk!) joggade vi genom Ås. Två bilar och en tankbil var de enda som hade vaknat till liv, i övrigt var det helt tyst, mörkt och lugnt. Trots spöregnet var det en perfekt start på dagen, det har nu blivit en tradition jag aldrig kommer överge. 
 
Att föreviga det hela var inte det lättaste med tanke på avsaknaden av ljus och tidpunkten på dagen, men vi gjorde några tappra försök i alla fall. 
 
        
 
Höften mådde inte helt hundra senare på dagen, men kan vara ovana också. Just den här gången var det värt att chansa. 
 
Sedan fortsatte dagen med julfirande med släkten, med julmat, Kalle Anka och julklappar. Och precis som jag och Malin konstaterade när vi pratade i telefon strax innan midnatt - julafton måste vara årets längsta dag...
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Härlig start :)

Önskar dig en god fortsättning :)

2013-12-25 @ 20:49:00
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Sofia

Så härligt. Perfekta starten och en grym tradition juh! :)

2013-12-26 @ 15:37:47
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken härlig tradition. Jag hade också tänkt att springa på julafton ( eller ja igår, för det var då vi firade jul här). Men jag hade för mycket träningsvärk i benen, så det blev idag istället. I solsken :)

Sv. Jag springer i asics sedan ca 2 år tillbaka (och har sprungit regelbundet i drygt 2.5 år). Asics passar mina fötter bra och dessutom kan jag få bra stabilitet vilket jag som överpronerar behöver. Jag tycker det är bra kvalitet som är värd varenda krona, så jag rekommenderar dem helt klart :)

God fortsättning!

2013-12-26 @ 17:42:16
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0