Höga berg och djupa dalar

Det känns som att jag upprepar mig hela tiden här i bloggen, men livet ser ungefär likadant ut nuförtiden. Jag pluggar som vanligt och ägnar kvällarna åt träning, matlagning och så helt plötsligt är det dags att sova. Igen.

Helgen har spenderats på hemmaplan, behövde ett avbrott från långa dagar på biblioteket. Fredagen spenderades hos Malin, i lördags jobbade jag, var på gymmet med en fd arbetskompis och visade lite övningar (kul!) och åkte sedan till Emelie på kvällen. Matlagning och prat i soffan i många timmar. Välbehövlig avkoppling helt enkelt! Och så igår, var jag uppe på fotbollsträningen. Pratade med kära lagkamrater och satte mig sedan på cykeln.

Cykeln ja... Jag var hos naprapaten i fredags. Min sätesmuskel är inte vad den borde vara. Löpförbud i några veckor. Besvikelsen är stor givetvis, men nu nedrans ska jag ta det här på allvar och inte springa en meter förrän det känns helt bra.

Fick även ett positivt besked i slutet av förra veckan. Extrajobbet jag sökte... Jag fick det!

En rörig vecka med många toppar och dalar är slut, och måndagen är här med besked. Laddar med pepparkakor inför ett gymbesök och har sedan planer på att att improvisera fram en vegetarisk rätt som jag har stora förväntningar på. 


Det var en liten uppdatering om stort och smått. Gymmet kallar!

/A.


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Grattis till jobbet! Kul att du fick det! :)

Nedrans med löpförbudet, men du kommer tillbaka och då starkare än någonsin! You go girl!

2013-12-09 @ 20:00:28
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Karin

Grattis till jobbet! Trist med löpförbudet, men som du säger är det nog förnuftigt att ta det lugnt nu. Du får satsa på att bli grymt stark istället :)

2013-12-09 @ 20:33:31
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: fight4fit

Känner igen det där. Dagarna går liksom på repeat. Det är ju inte tråkigt, men lite enformigt ibland :)

Och grattis till jobbet! Whoop whoop!

2013-12-09 @ 23:18:28
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Emma

Åh, vad tråkigt med löpningen.. Men, det är som sagt lika bra att "lyda". Hur tråkigt det än är så är det ju så himla värt det om man kan lyckas bli av med problemet :)
Kämpa på!

Stort grattis till jobbet :D

Och tack för tipset med mjukosten i soppan.
Kram

2013-12-10 @ 21:03:55
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Jessan

Hurra och grattis till extrajobbet! Det får du berätta mer om i jul :) Kram

2013-12-16 @ 20:19:03
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0