Ett julbad och en skrikande bakdel

Två dagar med två bra pass på gymmet och en träningsvärk som gör att jag hade stått upp och skrivit det här om det varit möjligt. 
 
I söndags var det dags för veckans benpass. Medan övriga i laget spelade fotboll höll jag och Lisa till i det lilla gymmet med grön heltäckningsmatta och gamla hederliga vikter som man får bygga ihop själv. Jag vågar inte springa inomhus på det hårda golvet än, så får snällt nöja mig med att styrketräna.
 
Först ut var en riktig killer för ben och rumpa - utfallsgång med tunga hantlar i korridoren. När man går där och kämpar med varje steg känns den där korridoren längre än någonsin förut. Samma känsla som den sista intervallen i en lång intervallstege. Efter långt fler utfallssteg än vad som är bekvämt, övergick vi till draken. Benen var ganska skakiga redan här, och det krävdes tidsinställda övningar för att orka fortsätta pressa på. 45 sekunder intensivt jobb, 15 sekunder vila med övningarna benböj med upphopp och höftlyft med vikt. 10 varv och benen och rumpa var helt fantastiskt trötta. Ytterligare 10 minuter med samma upplägg, men med två övningar för magen för att låta benen vila lite - russian twist och plankan i varianten där man går från att stå med armbågarna i marken till att stå med händerna i marken. Grymt jobbig övning! En runda med utfallssteg till och några minuter jägarvila, sedan var vi mer än klara. 
 
Träningsvärken är just nu helt otrolig. Brukar sällan få träningsvärk som är så koncentrerad till rumpa och baksida lår, men i söndags lyckades vi minsann. 
 
Avslutade sedan dagen hemma hos Ellie med det årliga julbadet. Några timmar i poolen, bastun och den obligatoriska tacopajen var som alltid ett lyckat koncept.
 
           
 
Gårdagens pass var av helt annan karaktär än söndagens benpass. Körde överkropp utan någon riktig struktur, men fick ändå till ett bra pass. I slutet fick jag för mig att maxa i bänkpress. Kanske inte optimalt med ett maxningsförsök i slutet av ett pass, men klarade i alla fall 42,5 kilo. Finns inga små vikter att tillgå, så nästa ökning fick bli 45 kilo, men där tog det stopp. Men, som jag sa igår: ge mig ett par veckor och en pigg kropp så ska de där 45 kilona upp.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag vaknade inatt och hade så otroligt ont i mina ben och värst i rumpan! Utfallsgång är grym övning och utfallshopp jösses va det tar! Härligt när det känns! :) Ondskön känsla!

Önskar dig ett gott slut och gott nytt! :)

2013-12-31 @ 15:15:33
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0