Matbilder och sockersug

Matbilder. De sociala medierna fullständigt svämmar över av dem. Jag tillhör den skaran som faktiskt uppskattar dessa bilder, som inspireras till att laga något liknande, som ibland trycker på "like" och som ibland blir både äcklad och full i skratt. Jag tror att det var Karin som tidigare i veckan skrev någonting på twitter om hur kycklinggrytor gör sig på bild. Eller kanske snarare hur de inte gör sig på bild. Att det allt som oftast ser ut som någonting som katten spytt upp. 
 
Idag blev det ingen kycklinggryta. Jag skulle göra en av mina favoriträtter i sann inget-proteinpulverfluff-till-lunch-här-inte-anda. Men så kommer jag på det. Korv stroganoff innehåller ju ketchup som är ett big no-no under #sockerfriaugusti. Så jag fick tänka om. Falukorv, champinjoner, mjölk och pesto och så lite pasta. Några gurkskivor för att förbättra vätskebalansen i kroppen. ;) Det blev kanske inte världens vackraste tallrik, men hamnar ändå inte riktigt i nivå med kycklinggrytorna. Snabbt och gott och kanske inte världens mest hälsosamma, men strunt i det - bara ät och se glad ut! 
 
 
Igår blev jag förresten sugen på digestivekex. Hittills har jag klarat mig bra utan sockersug, men igår slog det till. Hur jag löste det? Philapelphia. I bare, som vi smålänningar säger. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Du får godkänt på matbilden :) Ingen spya här inte, haha! Och förresten, heter det inte "i bare"? Det trodde jag...

2013-08-17 @ 16:06:25
URL: http://karinoalexander.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0