Intervaller, intervaller

För några minuter sedan låg jag på en filt i solen och njöt av gassande sol. Nu sitter jag på altanen och inväntar åskovädret. Märkligt att vädret kan slå om på bara några minuter. Med 29 grader ute trots att solen lyser med sin frånvaro, är en rejäl urladdning förmodligen snart nära. Hoppas dock att jag har fel, då jag snart ska återvända till jobbet efter några timmar ledigt mitt på dagen. 
 
Jag har tidigare nämnt att det är slutjoggat, att det är slut på lugna löprundor som ger huvudet mer än kroppen. Sagt och gjort. Fotbollsträningarna har dragit igång i veckan och det blev därför "löpvila" onsdag-torsdag, men så igår var det åter dags! Vaderna kändes lite slitna när jag gav mig av hemifrån i löpskorna, men bestämde mig ändå för att genomföra det tänkta upplägget. 4*4 minuter med 2 minuters joggvila. 
 
Lyckades ganska dåligt med att springa lika fort under de fyra intervallerna. Att den fjärde intervallen gick lite fortare än de andra var dock något jag kände under tiden jag sprang. Lyckades dåligt med tempot, men desto bättre med att bli rejält trött. Sista 1,5 kilometerna nedjogg (uppför backarna som vanligt) var otroligt jobbiga. Svetten bokstavligen forsade!
  
De första 4 minuterna gick i 04:16 min/km, de andra i 04:09 min/km, de tredje i 04:08 min/km och slutligen 03:46 min/km under den sista 4-minutaren. Sammanlagt 8 kilometer i 4:44-tempo. 
 
Efter en snabb dusch åkte jag sedan ut i skogen för lite grill och bad (läs: fotograferingsstund på stranden för badkrukans del) med några kompisar. En mycket trevlig kväll som dessutom bjöd på mycket god mat. 
 
 
 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

=) Härligt tjejen, Bra pass. Och kul med tips =) Jag kör intervaller imorgon =)

Svar: Gött, ser fram emot att läsa om detta. :) Själv funderar jag på ett ruggigt tidigt långpass innan jobbet.
Alexandra

2013-08-03 @ 19:36:00
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jossan

Maten ser gudomligt god ut!! :)
Ditt bloggnamn förresten, har du kört en klassiker eller är du på gång eller är det någon annan baktanke? :)
SV: Ja men eller hur!! Tack för stödet! Känns på ett sätt lite dåligt att säga upp sig när jag inte har något annat jobb, men samtidigt kan jag ju då fokusera på att hitta ett bättre! :)

Okej, då förstår jag upplägget! Kan nog bli lite små-krångligt från början innan man lär sig vilka saker som innehåller socker men det blir ju bara en rolig utmaning! :) Låter hälsosamt att inte stirra sig blind på allt socker så som i frukt och mjölk som du säger :)

Svar: Yes, jag gjorde det förra året, får se om det blir någon mer någon gång, men inte just för tillfället i alla fall. Måste glömma bort hur hemsk Vätternrundan var innan jag ger mig på det igen... ;)
Alexandra

2013-08-03 @ 21:24:48
URL: http://jossan.shapemeup.se
Postat av: Lina

Grymma intervaller, snabbing!! :)

2013-08-04 @ 08:42:18
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Mari

Sv. :) Åh, låter inte dumt det heller.

2013-08-04 @ 09:52:02
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: fight4fit

Även fast jag inte heller vill har regn så känns det som en urladdning hade varit mer än ok just nu. så jäkla kvavt ute! Och sen vilka underbara bilder, nu blev jag hungrig...igen :)

2013-08-04 @ 18:16:47
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Alex2a

Kan säga att den långsammaste simmade på 11:40 eller nått sånt och tro mig, det var inte allt för tränade personer! :)

2013-08-05 @ 08:15:35
URL: http://abacklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0