Fullträff på gymmet

Gårdagens match slutade med vinst 6-1 och därmed är vi fortfarande i serieledning. Redan i bussen började det spöregna och det blev en match utan särskilt bländande spel. Med vattenpölar på planen är det svårt att få till något direkt passningsspel, men det var givetvis lika för båda lagen. I slutet av andra halvlek blev det lite bättre då det slutade att regna och torkade upp något. En vinst är dock alltid en vinst, och kul var det ändå! 
 
Idag har jag en ledig dag. Efter en förmiddag i soffläge kände jag att gymmet lockade. För första gången på länge fick jag till ett riktigt bra styrketräningspass. Jag har tidigare i sommar kört en del cirkelträning och kunnat pressa mig till mjölksyragränsen, men i de rena styrketräningspassen som saknar konditionsövningar har motivationen inte varit på topp. Idag nöjde mig efter 50 minuter men hade kunnat fortsätta lika länge till, så stor var motivationen idag! Jag har mycket lättare att pressa mig i löpspåret än i gymmet, men just idag kunde jag stå ut med smärtan och fortsätta de där extra repetitionerna. Att jag har lättare att pressa mig i löpspåret är kanske inte så konstigt egentligen - det är ju där jag verkligen vill utvecklas!
 
Fokus idag var ben, men mellan varje benövning gjorde jag en annan övning. Inspirerad av Lofsan körde jag en kombinationsövning som kändes rejält i rygg, axlar och biceps. Kan varmt rekommendera denna övning som resulterade i en pöl av svett på golvet. 
 
Utöver ovanstående övning innehöll dagens pass:
- draken
- utfall med hantlar
- sumosquats
- bäckenlyft med viktplatta
- tricepspress
- russian twist
 
Armarna darrade och benen var inte bara skakiga, utan också blöta av svett. När det där perfekta passet på gymmet inträffar gäller det att njuta. När huvudet är motiverat och kroppen är samarbetsvillig. Ett ägg på det och muskeltillväxten är ett faktum. ;)
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

:) Fantastiskt

2013-08-19 @ 19:22:26
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jessan

Har Lofsan bra träningstips? Behöver något slags schema så jag vet vad jag ska göra på gymmet så det blir mer motiverande :)

Svar: Jag är ett stort fan av Lofsan, tycker hennes blogg och träningstips/pass är himla bra. Hon har mycket tips på övningar med kroppsvikten. Men testa det här passet, sjukt jobbigt, men väldigt bra! http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/2013/05/09/videoblogg-6-kombinationsovningar-i-ett-pass/
Alexandra

2013-08-20 @ 06:42:57
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Jonna

precis ett sånt slags pass man längtar efter när man inte kör pass där man pressar sig till max...

bordet är ett litet brickbord som jag fått i present en gång i tiden, inget loppisfynd. :)

2013-08-20 @ 08:17:31
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: Sofia

Härligt. Det där är bästa känslan. :)

2013-08-20 @ 15:52:56
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Först och främst grattis till vinsten :) Och visst är det underbart när man får till ett sånt pass när man känner att man verkligen klarar att pressa sig det där lilla extra i stället för att ge upp! Och skakig muskler brukar ju vara lite ett kvitto på att man pressat på :p

2013-08-20 @ 20:16:16
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Jessan

Sv: Okej, då ska jag testa det! Var inne på hennes sida innan och hon verkar ha många bra tips :)

2013-08-20 @ 21:26:36
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0