En uppdatering om livet

Efter en lång dag på jobbet helt utan energi, tog jag en vilodag i måndags. Hamnade istället framför En klassiker som visade härliga bilder från Lidingöloppet. Jösses vad sugen jag blev på att springa Lidingöloppet igen. De små slingrande stigarna och det där perfekta löpvädret. Inte för varmt, inte för kallt, utan bara alldeles lagom. 
 
I år blir det dock inget Lidingölopp hur lockande det än är. För tillfället lockar de kortare distanserna ännu mer och jag har nu äntligen anmält mig till ett lopp! Den 14 september ska jag springa Kretsloppet i Borås. Förhoppningen är att tajma bra väder, bra dagsform och ett extra tjock pannben. Jag vill dock gärna hitta något mer passande millopp att springa, för att slippa pressen som det innebär att satsa allt på ett kort. Pressen är givetvis bara den jag har på mig själv, men den kan vara stor nog ibland.
 
Igår morse ringde klockan 05.30 och jag begav mig till gymmet. Det blev en blandad kompott under 45 minuter innan jag var tvungen att stressa hem till duschen. För första gången i sommar körde jag några övningar i kabelkrossen, vilket defintivt känns idag. Gick omkring och klagade över att jag var stel i baksidan av axlarna igår kväll och började prata om massage. Hade inte en tanke på att det kunde vara en begynnande träningsvärk... På kvällen var det fotbollsträning, åter igen en väldigt rolig sådan. Är inne i en period när all träning känns nedrigt rolig, vilket gör träningsplaneringen ännu mer komplicerad. Jag vill hinna träna allt och helst på samma gång!
 
Just nu har jag en ledig förmiddag innan det bär iväg till jobbet. Denna förmiddag får ägnas helt åt ledigheten, träningen sparar jag till efter jobbet ikväll, då intervaller står på programmet.
 
 
Det är lite komiskt ändå. Jag sitter i solen, med datorn i knät, med mobilen bredvid mig på den ena sidan och med kameran på andra sidan. Den uppmärksamma läsaren kan kanske se vad jag gör? Letar efter kycklingrecept.. 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form!

Jag kör (förhoppningsvis) mitt terränglopp den 14:e, annars vi säkerligen träffats på kretsloppet! Kanske nästa år.. :-)

2013-08-28 @ 13:08:22
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: pilla

Jag känner också så att jag vill träna allt just nu så ikväll blir det faktiskt så mycket allt så det går (nästan) - en crosstraining session är planen.

2013-08-28 @ 16:26:23
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Sofia

Åh bästa känslan när allt är sådär roligt. Jag känner det också egentligen, längtar till gymmet. Men eftersom jag fått träningsförbjud av min PT blir det inte så mycket träning. Lite rörlighet och bålstabb, inte den roligaste träningen dock, men bättre än inget. :)

Svar: Träningsförbud? Låter inget vidare det. :/ Helt klart bättre än ingen träning alls, och det är ju väldigt viktig och nyttig träning, men just bål är min svaga punkt...
Alexandra

2013-08-28 @ 18:10:02
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Alex2a

Jaa hoppas det smittar av sig på dig! :) kul med lopp! Blev också sugen på Lidingö när jag såg det där.. men 30K! Shit, man får inte glömma hur det kändes i benen.. :P Får se hur jag gör..1 månad kvar..

2013-08-29 @ 08:21:10
Postat av: Anki

Härligt att kunna sitta ute och njuta av den sista sommarvärmen!

Postat av: Louise

Tooooker!!! :0) jag kollade på svt och blev livrädd, och du kollar och blir sugen...!!! :0) du e ju helt fantastisk!!!

Lite tips att tänka på kanske du har inför dessa tre mil för en nybörjar-lidingöloppare?? :0)

Svar: Haha, jo men man glömmer ju allt "det hemska".
Lite tips, hrm. Även om det känns lugnt de första 15 kilometerna - lägg i bromsen lite! Jag körde på i ett, för mig, skönt tempo, men sedan kom väggen vid 20. Sista milen blev en kamp. Förbered dig på mååånga uppförsbackar den sista milen, men försök om möjligt att njuta av den vackra omgivningen, de små smala stigarna och känslan av att faktiskt "snart" vara i mål. :)
Alexandra

2013-08-29 @ 10:39:59
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0