Låt det vara något litet

Det blir inte alltid som man tänkt sig. 
 
Sprang 20,5 kilometer igår, otroligt tunga sådana. Märkligt hur dagsformen kan variera så mycket. Efteråt kom illamåendet. Tvingade i mig lite att äta och lade mig sedan i soffan för att bara andas och undvika att kräkas. Förstår inte varför jag nu, för andra gången under kort tid, blivit så illamående efter långpass? Det var tungt passet igenom, men jag sprang ändå i ett lågt tempo så borde inte slita så hårt på kroppen. 20,5 kilometer i 5,17-tempo.
 
Efter någon timme skulle jag resa på mig. Kände något konstigt i låret. Strax ovanför knät, på insidan av låret sitter en punkt som ömmar när jag trycker på den, och som stramar varje steg jag tar. Alla planer på att röra benen idag är avstyrda. Två dagar till seriepremiär och jag håller alla tummar jag har för att det ska vara något högst tillfälligt. 
 
Jag har verkligen inte tid för skador. Verkligen inte nu.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Usch vad tråkigt, hoppas det snabbt löser sig!

Postat av: Lina

Trist :( hoppas det löser sig!

2013-04-25 @ 13:14:35
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Mari

Aj aj, inte bra. Hoppas det går över !!

2013-04-25 @ 20:51:28
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jessan

Bra jobbat! Även om jag inte skulle kalla 5.17-tempo som lågt höhö. Surt med illamåendet bara!

2013-04-27 @ 12:05:18
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0