Stress

Tiden bara springer iväg, dagarna går så otroligt fort och stressen inför diverse grejer börjar infinna sig...
  1. Analys och muntlig redovising, onsdag morgon.
  2. Tenta nästa onsdag.
  3. Fullproppad helg = ingen pluggtid.
  4. LIDINGÖLOPPET nästa helg.
Nummer 1-3 kan jag inte påverka särskilt mycket. Tiden är knapp, allt jag kan göra är att utnyttja tiden på bästa sätt, prioritera pluggande framför bloggande till exempel, hehe.
Nummer 4 däremot. Sista veckan med löpträning är här, nästa vecka blir det förmodligen bara ett enkelt distanspass i början av veckan, följt av vila och eventuellt lite cykel. Sedan är det Dagen D. Dagen då Den Svenska Klassikern förhoppningsvis ska fullbordas. Nervositeten börjar komma smygande.
 
Sista långpasset avverkades i lördags. 21,3 km om jag ska vara exakt, 05:34 min/km. För kort för att vara optimalt, men vågade inte springa längre med tanke på att en fotbollsmatch väntade dagen efter. Det kändes ändå bra i kroppen, pulsen var ganska låg och benen var hyfsat pigga. Den stora frågan just nu är vad jag ska ha för målsättning, vilket tempo jag ska satsa på att försöka hålla. 30 kilometer är längre än jag någonsin sprungit förut, och dessutom i terräng.
 
Löparfrilla som ägnats minsta möjliga tid, precis som vanligt.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0