Torka aldrig tårar utan handskar

Dagarna bara springer förbi, nu är det bara två månader kvar till julafton - heeeeelt galet! Dagarna just nu består av ett grupparbete som för tillfället är svårt att se slutet på. Men är väl bara att kämpa på och hoppas på det bästa.
 
Plugg och träning, det är ungefär vad jag hinner med om dagarna. I måndags blev det drygt 8 km med Linus, som mycket motvilligt följde med ut på en runda i mörkret. "Du vill väl inte att jag ska bli överfallen i mörkret?!" Hehe...
 
Igår blev det ett besök på gymmet. 30 minuter på cykeln som resulterade i en svettpöl på golvet och 30 minuter styrketräning som resulterade i ådriga armar. ;) Det där med ådror är verkligen faschinerande. Att se hur ådrorna växer fram lite mer efter varje set gör att jag bara vill köra mer, mer och mer. Kvinnligt med ådriga armar? Alla gånger! 
 
Och idag, lyckades jag äntligen masa mig upp ur sängen när väckarklockan ringde! Endast 5 kilometer innan Kalmar vaknat till liv, men det får faktiskt duga på morgonen innan frukost. Man ångrar sig aldrig efteråt i alla fall, oavsett hur omotiverande det är när man ligger under det varma täcket och irriterat trycker av alarmknappen. Sedan följde nästan 10 timmar på biblioteket och så sist men inte minst, ett skivstångpass på gymmet. Räknar med rejält mycket träningsvärk imorgon, får se om benen känner för en morgonrunda även då.
 
Måste lägga till en liten sak innan jag avslutar och stänger ner datorn för dagen. Har ägnat de senaste två kvällarna åt att kolla på Torka aldrig tårar utan handskar. Så fruktansvärt gripande. Om ni inte sett - gå genast in på svt play.
 
Tillägg nummer två - jag saknar fotbollen. Var faktiskt och kollade på lite allsvensk fotboll i söndags då Kalmar mötte Malmö. Riktigt kul, även om fel lag vann...
 
 
Adiós amigos, hasta luego!
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0