Manlig förkylning

Jag är så enormt tacksam över att jag fick en rejäl förkylning i måndags, och inte för en vecka sedan. Är kanske till och med bra, då jag faktiskt tvingas till vila efter helgens lopp och fotbollsmatch.
 
En förkylning... jaha?! tänker kanske ni, men jag är inte den som drabbas av vanliga hederliga förkylningar som går över på ett par dagar och som inte är värre än att få ett par myggbett. Jag är drabbas av den manliga sorten. Är otroligt ynklig, tycker synd om mig själv och har haft två riktigt urusla dagar. Sådana dagar som från första stund känns riktigt ruttna och som fortsätter i samma anda tills dess att man lägger huvudet på kudden på kvällen. Men nu är det slut med det! Imorgon ska jag vakna och tänka överdrivet positivt, oavsett hur hälsotillståndet är.
 
Det finns dock ljusglimtar även dagar som dessa. En TV är inköpt och den fungerar till och med! Att den fungerar är ju en förutsättning när man köper nya grejer, men för en som inte är lagt åt det tekniska hållet är det definitivt ingen enkel match att koppla alla sladdar rätt. - Och instruktionsböcker! Så otroligt användarovänliga. Nej, tacka vet jag telefonsupport från människor i min omgivning som har betydligt bättre koll än vad jag har - tack!
 
Har funderat mycket de senaste dagarna. På nutid och framtid. Träning och vanliga livet. Mål och visioner. Någonting måste jag ju fylla tomheten med, när den svenska klassikern inte längre hägrar.
 
Ingen mer Vätternrunda...
 
/A.
 
 

Kommentarer
Postat av: AKA

Förkylning är nog kroppens sätt att säga ta´re lite lugnt nu va efter 30K OCH fotbollsmatch!
Allt har sin tid. Oboy om jag vet vad det handlar om nu...

2012-10-04 @ 09:23:57
URL: http://akaontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0