Var finns löpglädjen?

Motivationen till löpningen är för tillfället inte helt på topp. Sprang 5 km på det urtråkiga löpbandet innan idag, men nej, inte kul alls. De senaste veckorna har löpningen inte fått alls så stort utrymme som den borde. Eller borde den det egentligen? Det är inte NU jag ska vara i min bästa form. Om det känns tråkigt kanske det är bäst att hålla uppe ett tag, vad vet jag...?

Tror dock att det i huvudsak handlar om kombinationen ont om tid under dygnets ljusa timmar och en mycket mörkrädd madame. Att springa långpass runt, runt, kvarteret känns inte särskilt lockande, men att springa i skogspartier eller i lite ödsligare områden är helt uteslutet. Jag är för mesig för det helt enkelt. Rundor på 5-7 kilometer är självklart bättre än ingenting alls, men det tillför inte särskilt mycket glädje till träningen. Inte i nuläget i alla fall.

Imorgon hoppas jag kunna få till ett lite längre pass ändå. Ett litet test, kanske finns löpglädjen där någonstans ändå.

Här nedan, efter årets Göteborgsvarv. Glad och endorfinhög, precis som det ska vara.

/A.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Den friska luften, de perfekt åtsittande löparskorna och endorfinerna du får när du kommit hem igen! Just do the löprunda, Alexandra!

2012-11-06 @ 13:55:08
URL: http://danielbergholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0