Psykbryt

Nu kommer ett förmodligen ganska rörigt inlägg. Varför? Tillvaron är just nu ganska rörig.
 
Helgen spenderades som sagt i Kalmar med studerande på agendan. I måndags eftermiddag efter två vansinnigt långa och tråkiga föreläsningar tog jag mitt pick och pack och styrde kosan hemåt. En snabbvisit på ett dygn med plugg, byte till vinterdäck, kvällspromenad med min kära Malin, ett besök hos bror och nyfödd bebis och så sist men absolut inte minst - viktigt möte och fotbollsträning. Med andra ord ett ganska intensivt dygn.
 
Fotbollen blir inte vad den varit förut, men jag tror det kommer bli bra ändå. Fantastiskt roligt att spela fotboll igen i alla fall, även om inomhusfotboll inte riktigt är min grej. Att sedan sätta mig i bilen klockan 21.00 och köra i tre timmar var dock inte riktigt lika fantastiskt.
 
Att vakna idag var definitivt inte fantastiskt. Så fruktansvärt ont i halsen. Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att jag aldrig förr haft så ont i halsen. Har satt i mig ett helt paket fisherman, ett halvt paket zyx och tre koppar tre, utan resultat. Det och lite feber har verkligen satt mitt tålamod på prov idag. Tenta på tisdag nästa vecka, pluggar halvt ihjäl mig, men just nu känns det inte som att det spelar någon roll hur många timmar jag än lägger ner på skiten. Vansinnigt dåligt upplagd kurs och orimligt mycket uppgifter på orimligt kort tid. Har alltid sett mig själv som en stresstålig person, men nu sätts verkligen psyket på prov. Psykbrytet väntar bakom hörnet, gör mitt yttersta för att undvika det så länge som möjligt.
 
Hoppas innerligt att halsen är bättre imorgon och att febern bara är på tillfälligt besök. Vill inte bli sjuk nu, kan inte bli sjuk nu. Om det inte hade varit för det intensiva plugget och det nyss nämnda tillståndet hade jag tagit kontakt med ett fotbollslag här i Kalmar direkt, kände igår hur mycket jag verkligen har saknat det. För så är tanken - att träna i Kalmar och spela matcher hemma... Gymmet i all ära, men ingenting går upp emot en boll, en plan och att springa sig svettig utan att ens märka att man har sprungit.
 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Fy bubblan för halsen :( hoppas du blir bättre snart! Krya på dig!!

2012-11-28 @ 21:54:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Jess

Hoppas du kryar på dig, sjukt opassande att bli sjuk mitt i tentaplugget ;) Jag kan lova dig att ditt psyke kommer att sättas på prov några fler gånger under din pluggtid, but what doesn't kill you makes you stronger, right?

Kör hårt på tisdag, ska hålla tummarna!

2012-11-30 @ 23:11:24
URL: http://jessansworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0