Lite löpning

Med träningsvärk i magen efter gårdagens pass på gymmet, mötte jag upp Linus vid lunchtid och sprang iväg med en lite småseg kropp. Segheten blev dock mindre ju längre tiden gick.
 
Anledningen till att jag är inne i en liten motivationsdipp just nu är nog, som vi diskuterade idag under rundan, bristen på bra rundor att springa. Det är klart att man kan springa inne i stan, gata upp och gata ner, men hur kul är det egentligen? "Hem-hemma" är jag bortskämd med en mängd olika rundor av varierande natur och längd. En backig runda på 8 kilometer, en 18 kilometer lång runda på fina skogsvägar, en platt runda på 7 kilometer osv... Men idag, var det dags att säga hejdå till asfalten för en stund. 6 kilometer i fin natur, stundtals längs med vattnet och så de dryga 3 kilometerna dit och hem.
 
Formen är inte supergod, det kan konstateras, men den kunde varit sämre också. Benen är det inget fel på, det var från midjan och uppåt som det studtals var lite kämpigt. Eller kämpigt är egentligen att ta i, men en vätskestation på mitten av rundan hade inte skadat. Hur det än kändes, så var det i alla fall skönt att få till ett lite längre pass i ett helt okej tempo.  
 
Sammanlagt 13,6 kilometer i 05.00 min/kilometer.
 
I övrigt har den här dagen inte haft speciellt mycket att erbjuda. En dag i lägenheten med böckerna som sällskap. Böcker som just nu är otroligt svårbegripliga och dessutom med en motivation som befinner sig långt utanför lägenhetens väggar. Det har helt enkelt varit en sådan där dag när de som finns i landets västra delar har fått mig att vilja hoppa in i bilen och köra drygt 20 mil. På momangen.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Låter underbart att springa i alla fall.
Längtar till mitt knä vill börja springa igen. Skall nog testjogga en km eller något till veckan tror jag..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0