Endorfiner

Jösses vilket roligt skivstångspass jag och Linda var på igår! Den ordinarie ledaren var sjuk, och ersättaren körde det pass hon brukar leda i vanliga fall, nämligen skivstång-intervall. Efter 45 minuter skivstång var det alltså dags för 15*45 sekunder med olika övningar. Allt ifrån höga, snabba knän till sidohopp över step-bräda. Jag som kom dit med mitt urusla humör, kom på mig själv med att stå med ett stort leende på läpparna i vilan mellan intervallerna. Vansinnigt roligt, medryckande musik och allmänt härligt! Långt ifrån den träning jag brukar utöva och det kändes väldigt mycket Friskis&Svettis, men ändå på ett bra sätt. Alla övningar gick att anpassa efter valfri ansträngningsgrad, och det blev rejält jobbigt vill jag lova! Cyklade därifrån som en ny människa, fylld av endorfiner. Klyschigt, men sant. Längesedan träningen var så välbehövlig!
 
Och ikväll blev det en kort runda i löparskorna. Har haft en riktig tröttdag, vilket betydde att startsträckan blev extreeemt lång. Från att jag började fundera på att byta om, till att jag stod ute på gatan och väntade på att Garmin skulle söka satelliter, hade tre timmar gått. Blev ett kort, men intensivt pass. Varje kilometer gick lite snabbare än den föregående.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter härligt med gruppträning!

Medeltempo på 4.35 är ju grymt!! bra jobbat!

2012-11-13 @ 21:06:20
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Jess

Jag brukar köra skivstång intervall på onsdagar och det är verkligen svinjobbigt! Håller även med om att Friskis kan vara överkäckt och "det är bra att du bara tagit dig hit, känn efter hur kroppen mår" :) kram

2012-11-26 @ 06:42:01
URL: http://jessansworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0