Restskatt

Bra förmiddagar leder inte alltid till lika bra eftermiddagar, that's for sure!

Trots att det egentligen var ganska trevligt på jobbet, med relativt mycket folk och mycket att göra, var humöret ändå inte på topp. Att sedan komma hem till deklarationspapperna och beskedet restskatt gjorde inte dagen särskilt mycket bättre. Något irriterad gav jag mig ut med mål att springa 8*400 meter, med 45 sekunders joggvila mellan varje intervall.

Sagt och gjort. Som jag tidigare nämnt är löpformen ett minne blott. Med tanke på tempot borde det egentligen inte ha varit särskilt jobbigt. Kan meddela att sista intervallen kändes två kilometer lång och följdes av "håll" i axlarna (någon som känner igen det?) vilket brukar vara ett tecken på att jag är riktigt trött. Vet inte om jag spänner mig på något konstigt sätt när jag ska höja tempot.

1. 4:21 min/km
2. 4:32 min/km
3. 4:18 min/km
4. 4:17 min/km
5. 4:08 min/km
6. 4:13 min/km
7. 4:11 min/km
8. 4:06 min/km

Sammanlagt 8 kilometer fick jag ihop denna afton, helt oplanerat. Tack restskatten!


Svettig och trött framför mindre ren spegel.

Humöret då? Bättre.

/A.

Kommentarer
Postat av: lina

Bra sprunget! Snabbt!!

2012-03-27 @ 23:22:10
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0