Fredagssvett

Det är lustigt hur 6 kilometer den ena dagen kan kännas tunga och oändligt långa, när 16 kilometer två dagar senare känns hur enkelt som helst! Självklart är det andra alternativet att föredra.

Idag var det som sagt dags för ett lite längre pass med Sandra. Skönt att ha det bestämt sedan några dagar tillbaka, då är det ingen tvekan om att det ska bli av eller inte. Inte heller någon motivationsdipp, utan helt enkelt som ett inplanerat möte som ska bli av oavsett vad!

Sandra, som tidigare sprungit 12 kilometer som längst och som ska debutera på Göteborgsvarvet i år, hade dagen till ära en pulsklocka för första gången. Efter lite fipplande med den gav vi oss iväg. Premiär för mina trekvartslånga tights idag med, nu är det vår hörrni! :)



Tunga vader och sega ben de första kilometerna, men sedan släppte det för min del. Pulsen lade sig ganska fint där jag ville ha den. Sandra fick dock kämpa lite mer. Efter 7 kilometer frågade jag hur det kändes och fick svaret "Hade det varit efter en mil hade det väl varit okej, men nu är det ju mer än hälften kvar!". Inte då! Försökte peppa till att tänka positivt, men vet inte riktigt om det hjälpte...? ;)

Efter en monsterbacke efter 8 kilometer var det slut på jobbiga backar och jag fick min kompanjon till att erkänna att det blev lättare. 12 kilometer passerades, rekord för hennes del alltså! 13, 14, 15 och så till slut även en 16e. För den sista kilometern får jag nog sända ett tack till piggelinen i frysen som fick agera lockbete, hehe.

Jag är verkligen glad över hur det kändes i kroppen idag! Konditionsmässigt var det verkligen inga problem, började kännas lite tungt i benen efter 13, 14 kilometer, men hade kunnat fortsätta ytterligare några kilometer utan att det hade varit alltför jobbigt. Visserligen inget högt tempo, men än dock 16 kilometer!

Tid: 1:31:40
Distans: 16,00 km
Medeltempo: 05:44 min/km


"Måste du ta en bild där det ser ut som att jag inte har någon hals?!"

/A.

Kommentarer
Postat av: Karin FitnessochHälsa

Bra jobbat på långpasset!

2012-04-01 @ 15:48:43
URL: http://fitnessochhalsa.blogspot.com/
Postat av: Vegout

Grymt pass! Jag kommer inte i närheten av de sträckorna (ännu) men det är väldigt inspirerande att höra.

2012-04-04 @ 08:03:51
URL: http://www.vegout.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0