Fiskelycka!

När jag kom hem från jobbet igår sken solen och det kändes faktiskt som riktig sommar! Tog på mig löparskorna och gav mig ut på ett lite längre pass. Förutom två kilometer, sprang jag bara på grusvägar av varierande storlek. Min 76-åriga höft hade föryngrats något, var kanske nere på 42 år igår, så det gick hyfsat bra att springa i alla fall. I övrigt så kändes både lår och vader bra - positiva besked från kroppen!
 
 
Begav mig sedan till Emelie och Rickard där det vankandes fisketävling... Till historien hör att jag inte fiskat på uppskattningsvis tio år, att jag trodde mig vara en tuffing när det kommer till att trä maskar på kroken och att jag givetvis hoppades på gammelgäddan, trots att en liten mört orsakade panik på hög nivå.
 
Emelie och Rickard ställde gladeligen upp på ett kort. Redo för fisketävling!
 
Efter mycket om och men, hamnade metspöt i vattnet och otroligt nog en fisk på kroken. Min allra första fisk blev en liten mört. Tänk att man kan bli så glad för så lite!
 
Emelie drog sedan upp en riktig baddare som syns här nedan. Den stackaren fastnade i håven som jag givetvis drog fram ifall det var en gädda. Haha. Det blev många skratt i båten denna afton...
 
 
Kan avsluta med att avslöja att vår båt vann fisketävlingen. En mört och en abborre mot den andra båtens gädda. Det är givetvis antalet som räknas!
 
 
Nu bär det snart iväg på nya upptåg. Denna dag - tennis!
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Härligt med löpningen!

Längtar till jag själv kan börja springa de sträckorna igen. Förhoppningsvis om inte allt för lång tid..

Postat av: AKA

Syns vi på Lidingö? ;)

Svar: Jajamensan, visst gör vi det! :)
Alexandra

2012-07-15 @ 20:55:50
URL: http://akaontherun.blogg.se
Postat av: Lina

härligt sprunget!! :)

2012-07-16 @ 10:37:50
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0