21 år gammal och tant

Det är ju helt otroligt det här! Alla dessa krämpor får mig att framstå som:

1. Hypokondriker

2. Klen

3. 70 år

Problem med vaden, muskelbristning i låret och ledbandsskada i foten, det är alla skador som ändå känns okej för en 21-åring att ha. Men det "nya" är nästan pinsamt att skriva här!

Igår skulle jag och Sandra gymma. Tänkte först gett mig ut på en löprunda men ångrade mig i sista stund och tänkte på låret. Blev istället en timme lång promenad med Sandra. I slutet av promenaden börjar det göra lite ont i höften, ingen direkt smärta men jag känner av den på ett sätt jag aldrig gjort tidigare. Vi går in i gymmet, styrketränar och avslutar sedan med 15 minuter intensiv cykling. Låren gör ont av all mjölksyra som intervallerna på cykeln producerade, men även höften känns lite konstig. Tänker inte mer på det, tar några form-check-bilder, duschar och åker hem. 

Väl hemma börjar jag halta fram. Vänster höft var ju inte ALLS med på noterna! What?! Av en promenad? Tänkte att det skulle gå över tills idag, men icke. Det gör verkligen ont när jag går. Pga en höft alltså! 21 år gammal och en långpromenad för mycket. 

Nåväl. Tant hoppas att det har gått över tills imorgon då ett lite längre löppass står på programmet efter jobbet. Om inte det blivit bättre får jag väl ta till tipset jag fick när jag googlade: "Om du har ont i höften kan du använda en promenadkäpp..."

Här nedan, bild från gårdagen. Svettig efter cyklingen och så naket som det blir i den här bloggen.
 
      
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Usch för alla skador! Hoppas verkligen du slipper dem snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0