Snölöpning och kära återseenden

Lång startsträcka. Frukost, kaka, choklad, kaffe, julkalendern och Nyhetsmorgon. På med de 11 (!) plaggen som krävdes för dagens löpning och så iväg. Hade tänkt mig ett lugnt och lite längre pass, men att det skulle ske på oplogade vägar var inte riktigt vad jag hade väntat mig. 
 

Halkade runt i snön och fick hoppa ner i diket ett antal gånger när jag mötte bilar som inte kunde bedöma avståndet mellan väg och dike. Tempot var lågt, men med tanke på underlaget och den stundtals ganska hårda motvinden var ansträngningsgraden högre än vad tempot skvallrar om. Landade till sist på 15 km i 05:45 min/km. Ett enkelt pass sett till konditionen, lite tyngre för benen.

I eftermiddag blir det luciatåg med Malin. Vi ska äntligen få återse Vickan som varit på vift alldeles för länge! Jag kan inte påstå att själva julafton är något jag ser fram emot sådär överdrivet mycket, men att få träffa alla som inte är varit på hemmaplan på sistone ska bli fantastiskt kul, helt klart det bästa med julen! Brudarna här nedan är några av dessa. :)

 

/A.


Kommentarer
Postat av: Lina

bra jobbat i snömodden!

2012-12-15 @ 18:09:19
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0