Löpbandet och jag

Det här är tydligen en sådan vecka när ingenting blir riktigt som planerat. Skulle åkt skidor efter skolan idag, men insåg att det kanske inte var världens bästa idé med tanke på mörkret och det icke upplysta skidspåret. Blev en tur till gymmet istället.
 
Dock inget gymmande idag, blev en mil på löpbandet istället. Seriöst, det där löpbandet, hur kan man välja det framför att springa utomhus? Vet inte hur det kom sig att jag hamnade där egentligen, när jag vet hur otroligt uttråkande jag tycker att det är. Försökte liva upp det hela med lite intervaller. Varvade löpning i 05,30-tempo med några snabbare kilometer i 04,30-fart. De lite snabbare kilometerna är lätt att motivera sig till på just löpband, i alla fall när målet är en viss distans. Ju högre tempo, desto snabbare blir man klar med eländet. ;)
 
Men, det fyller sin funktion det där bandet. Och kroppens svettfunktion fungerar fortfarande alldeles utmärkt, hehe.
 
 
Nu - sista avsnittet av Bonde söker fru. Sorgligt, men sant.
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Imponerad av de som orkar springa en hel mil på löpbandet. Behöver träna upp mitt psyke där jag med..:)

Postat av: Alexandra den andra

Älskar att du skriver "eländet" usch! Finns ingen njutning i att löpa på stället! Ett onödigt ont :) bra jobbat! Har inte Kalmar nått elljusspår btw? :) tänkte på mörkret. /A.2

Svar: Haha, ja, det är inte någonstans! Jo, det finns ju, men jag tänkte på spår till att åka skidor. Och så vitt jag vet finns det inga lysen där...
Alexandra

2012-12-12 @ 23:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0