Äntligen löpning

Ä.n.t.l.i.g.e.n.
 
Med feber och förkylning som vägrat ge med sig var det idag 9 dagar sedan jag tog ett löpsteg eller besökte gymmet. Det var med andra ord närmast fantastiskt att få springa idag. Eller springa och springa, det var så halt att det mest blev parerande mellan isfläckar med väldigt trippande steg. Men framåt kom jag, 5 lugna kilometer á 5,27 minuter som nog var långt nog för mina något ansträngda luftrör. Skönt att vara igång igen, hoppas jag slipper bakslag nu bara.
 
Otroligt fint och härligt på alla sätt, men lika halt som härligt.
 
Jag förstår givetvis att icke-tränande människor har andra intressen att ägna sig åt om kvällarna, men jösses vad tråkigt jag har haft det. Igår kom jag hem från skolan och lämnade inte soffan förrän det var dags att sova. Det var förvisso välbehövligt med ett par slappa dagar, men nu har jag haft min beskärda del av tv-tittande för ett bra tag framöver. Och efter nyår ska det bli fotboll på programmet mer regelbundet än det är i nuläget. Som jag längtar!
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

härligt att du är på språng igen! Jag känner mig bättre idag så imorgon tänkte jag träna igen :) weee!!

2012-12-06 @ 20:29:29
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0