Morgonen Gud glömde

Idag börjar nollningen på Linnéuniversitetet. Eftersom jag inte får min lägenhet förrän till helgen blev det en dagstripp. En dag som inte riktigt gick min väg...

05.00. Vaknar. Känns som att ögonen är fulla av grus.

05.45. Ska boka biljett. Kommer inte ihåg koden som behövs.

05.50. Bokar, men råkar kryssa i e-biljett istället för mobilbiljett. Springer ut till datorn och skriver ut biljetten.

06.00. En macka på stående fot.

06.10. Åker hemifrån. Kollar gpsen som säger att jag inte kommer hinna i tid.

07.17. Anländer till Alvesta. Ställer mig på en parkering där jag inte får stå. Kör i panik vidare till något torg i en rasande fart och ser samtidigt tåget komma in på perrongen.

07.21. Springer i ett tempo som motsvarar spurten på Göteborgsvarvet.

07.22. Tåget rullar mot Kalmar och jag sitter och flämtar i mitt säte.

08.40. Tåget är försenat.

08.59. Kommer in i klassrummet, sist av alla. Men, någon måste ju vara det...

Efter några timmar här är det nu dags att åka hemåt igen. Ska bli spännande att se om det sitter någon p-bot på framrutan. Hann inte ens kolla om det var några skyltar där.

/A.


Kommentarer
Postat av: JOhanna

Låter som en grym första dag ;)

2012-08-27 @ 16:15:05
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Nu är du på gång! Kul!

En annan har köpt cykel idag...

2012-08-27 @ 18:42:55
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Adina

Inte kul när det blir sådär, men rackarn va effektiv man kan vara när det verkligen behövs! ;) Vad ska du plugga för nått? :)

2012-08-27 @ 21:57:50
URL: http://adinamagnusson.wordpress.com
Postat av: Anki

Jag håller tummarna att det inte sitter någon lapp på rutan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0