Kramp

Sitter just nu på en otroligt obekväm soffa utan kuddar. Soffan är placerad på vår altan och jag sitter och tar igen mig efter en liten runda i löparpjuxen. Studerar pulsen som verkar gå ner ungefär som den bör.

Jag klantade ju mig på matchen i lördags och har sedan dess haft ont i högerfoten. Det har dock blivit mycket, mycket bättre. Var och investerade i ett fotledsskydd tidigare idag och invigde det nu ikväll efter jobbet. Resultat: kramp.

Fick stanna efter två kilometer och kränga av mig det - krampkänningen blev lite väl påtaglig. Efter det kändes det mycket bättre, och just därför sitter jag nu på den obekväma soffan och känner mig nöjd och glad. Foten höll! :)

Tänk att man kan bli så glad över att skadorna är uthärdliga! Och tvärtom, att en liten fjuttig skada kan förstöra så himla mycket!

Tid: 32:18 min
Distans: 5,53 km
Medeltempo: 05:51 min/km

Med andra ord - en skön joggingrunda fick inleda denna torsdagskväll som självklart följs av Breaking News.

Dags att hoppa in i duschen!
/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0