Träningslokal för kroppsbyggare

Gymmet! Äntligen har jag fått den stavningen utredd en gång för alla! Det cirkulerar olika tolkningar av ordet gym i bestämd form. Det är alltså gymmet som gäller och inget annat. Gymet existerar inte! Så, nu var det utrett. Men, nu till det lite komiska i min upptäckt. Svenska Akademiens ordlista har en lite smått förlegad förklaring av vad ett gym är. Det är "En träningslokal för kroppsbyggare". Jahaa, okej. Vi med tranben och musarmar har alltså ingenting där att göra? Vi som kämpar på cykeln eller på trappmaskinen borde göra det någon annanstans?

Nej, skämt åsido. Men det skvallrar om att träningsvärlden antagligen har förändrats lite på senare tid. Gymmet är numera till för alla, och inte bara för de ibland lite mer extrema kroppsbyggarna.

Idag ska jag inte gå till träningslokalen för kroppsbyggare. Idag ska jag ut i höstsolen på en promenad och njuta av söndagen som inte ska innehålla en enda liten gnutta måndagsångest.

Det blev en liten tur på cykeln för mig och Ida igår. Vi slopade dock idén om en längre runda. 24,3 kilometer blev det. Veckans träning kändes rejält i låren och det var därför ganska skönt att komma tillbaka till utgångspunkten efter en avslutande mördarbacke som ALDRIG tar slut. Bytte ut cykelskorna mot löparskor och avslutade med att skaka loss benen med två kilometer.

Idag är det exakt en månad sedan The Arks sista konsert. Det känns definitivt inte som igår!

/A.


Kommentarer
Postat av: Marieh

Svar: Ja det är helt underbara löpstigar på Kilenegården, och den slingan som jag sprang i fredags är ändå den som har "sämst" underlag så lägstanivån är rätt hög, haha.

2011-10-16 @ 18:41:52
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Anki

Intressant. Jag skrev alltid gymmet tidigare men fick påpekat för mig att det var fel och skulle heta gymet, så då började jag skriva det istället. Dags att ändra tillbaka med andra ord..:)

Postat av: Catharina

Haha, heja Svenska Akademien! En annan klassiker var "Knulla", där det bland annat stod "Kan uppfattas som stötande", upplagt för feltolkning! Tror de ändrat på det, dock...

2011-10-16 @ 20:56:36
URL: http://supertjejklassikern.outsideonline.se
Postat av: Johanna

Ne så himla surt va det! :( är fortfarande sjuk dock, verkar inte vilja släppa riktigt! :/ men hur hade ni det då? :) vad gjorde ni? Tacktack!! :)

2011-10-18 @ 21:00:06
URL: http://jlohlin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ne så himla surt va det! :( är fortfarande sjuk dock, verkar inte vilja släppa riktigt! :/ men hur hade ni det då? :) vad gjorde ni? Tacktack!! :)

2011-10-18 @ 21:00:34
URL: http://jlohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0