Prioriteringar

Prioriteringar ja. Allt handlar om prioriteringar nuförtiden. Ett ord man inte ägnade en tanke när man var liten och gjorde precis vad man kände för att göra.

"Jag hinner inte träna!" Jag undrar hur många gånger jag har hört den frasen. Och hur många gånger jag själv har tänkt den frasen. Alldeles för ofta! "Jag orkar inte träna!" är inte heller en fullt godkänd anledning, men det är i alla fall mer sanningsenligt. Det där med att inte hinna är ofta rent skitsnack. Vad de 24 timmarna varje människa har till sitt förfogande varje dygn, läggs på, är verkligen upp till var och en att bestämma, men OM viljan finns, finns också möjligheten att träna. (ber om ursäkt för lite invecklad mening med alldeles för många kommatecken)

Idag var en prioriteringarnas dag! Jobb, orkester och träning. För något år sedan hade jag antagligen sagt "Jag hinner inte träna ikväll, har orkester." Idag valde jag istället att åka upp och träna klockan 21.25, efter orkestern. Hade lika gärna kunnat känna efter lite för mycket och istället åkt hem till tvn och en kopp kaffe. Men nej, idag prioriterade jag träningen framför det som så ofta kan kännas väldigt meningslöst.

En annan prioritering är vilken typ av träning jag ska ägna mig åt. Jag vill och behöver få till minst ett ordentligt styrkepass i veckan, men inte till vilket pris som helst! Igår var träningsvärken i låren närmast outhärdlig. Tvingade ut mig på 5 kilometers jogg på förmiddagen innan jobbet. Det var allt annat än angenämt kan jag avslöja... Blev sedan cykling och styrketräning för överkroppen på kvällen. Låren är fortfarande mos idag, men jag SKA bannemig lyckas pendla igång dem imorgon, no matter what! Prioriteringar åter igen - ska jag prioritera styrketräning och sedan inte kunna genomföra löppass med någorlunda kvalitet ett antal dagar efteråt, eller ska jag satsa på att kunna springa utan att ha ont, men utan muskler?

Det ska givetvis göra ont emellanåt. Hade varit konstigt om träningsvärken uteblivit efter tisdagens power pump, men det kan ju vara lite lagom. Vi är trots allt i Sverige, kan inte träningsvärken också vara sådär lite tråkigt lagom ibland?

God natt! /A.


Kommentarer
Postat av: Marieh

Håller med dig till 100%, det handlar enbart om prioriteringar. Många hävdar ju att tiden till träningen inte finns men däremot är det inte några problem att se på två 2-3 timmar/kväll. Hmmm....

2011-10-21 @ 11:21:41
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0