Löpning är ta mig tusan det bästa som finns!

Det finns dagar då träningen känns småtrist. Man genomför sitt pass på cykeln, i gymmet eller i löparskorna, men utan någon speciell känsla. Känner sig allt som oftast nöjd efteråt, men känner ingen direkt glädje under passet. Jag tror att alla har sådana träningspass emellanåt. Lite utfyllnad i träningsdagboken som på lite sikt kanske ger en hel del, men som för stunden mest känns "blaha."

Men så finns det ju de andra passen! Passen som genomsyras av glädje och endorfiner. Idag var en sådan dag!

Löpning, 7 kilometer. Efter tre dagars löpvila var benen som nya. Helt galet härlig känsla i benen, kändes som att jag flög fram. Efter två lugna inledande kilometer kändes det onödigt att slösa bort så pigga ben på lite jogg, och jag skruvade därför upp tempot en aning. Det resulterade i några kilometer i ett tempo under 05:00 min/km, med hög puls med med FANTASTISKT klipp i benen! Gaaaah! Så sjukt härlig känsla. Njöt av varje sekund, varje steg, såväl uppför som nerför.

Lite lätt endorfinhög skyndade jag in i duschen och avslutade sedan kvällen med symfoniorkester och Queen-musik. Länge leve Freddie Mercury!

Igår blev det cykling och styrka. 80 minuter. Lite smått blaha kanske, men just nu bryr jag mig inte ett skvatt om den saken - jag flöööög ju fram idag!

God natt kära läsare. Nu ska jag sova gott och vakna redo för långpass imorgon. Antagligen med sega ben bara för att jag hyllat dem så mycket nu. Tack benen för mycket trevliga 7 kilometer, jag uppskattar er ännu mer om ni erbjuder samma sak imorgon.

/A.


Kommentarer
Postat av: Mia

Var det ett uns av runners high jag skymtade här månne ;)

2011-10-26 @ 18:34:04
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Johanna

Så lite så, alltid roligt att pratas vid! :)

2011-10-26 @ 22:37:21
URL: http://jlohlin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så lite så, alltid roligt att pratas vid! :)

2011-10-26 @ 22:39:50
URL: http://jlohlin.blogg.se/
Postat av: Anki

Sådana pass är verkligen helt underbara..:)

Postat av: Johanna

Det är dom där stunderna man tränar för! Vilken härlig blogg föresten, funderar också på att göra en klassiker, eller i alla fall en tjejklassiker. Följer du något speciellt träningsschema?

2011-11-02 @ 14:22:50
URL: http://merahalsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0