Kluven

Jag sitter nu och lyssnar på musik, som vanligt. På Lars Winnerbäck närmare bestämt. Jag kan omöjligt bestämma vad jag tycker om hans musik.

Jag är en allt-eller-inget-person. Antingen ska saker och ting göras fullt ut eller så får det vara. Antingen är musik fantastisk eller dålig. Sällan något mellanting. Eller egentligen kanske ganska ofta något mellanting, men jag ogillar starkt att behöva svara "De är väl okej" på frågan om vad jag tycker om ett band eller en grupp. Jag vill kunna säga "De är fantastiska!" eller kanske den totala motsatsen. Samma sak gäller skola och träning. Ska jag gå i skolan ska jag plugga ordentligt, ska jag träna ska jag bli ordentligt trött. Annars känns det lätt lite meningslöst, och meningslöshet är definitivt ingenting jag vill ha alltför mycket av i mitt liv. Det är som att lägga tid på att baka en kaka men sedan inte hinna vänta på att den ska bli klar i ugnen. En degig, oätlig kaka är för mig ungefär lika tillfredsställande som att gå i skolan utan att plugga, som att sitta i omklädningsrummet efter en fotbollsträning och inte ens känna behov av att duscha och kanske lite som att lyssna på musik som "bara är okej". Med musik borde man kanske kunna kompromissa lite, det gäller varken liv eller död. Varken framtid eller träningsresultat.

Lars Winnerbäck är en av de där som hamnar mittemellan, i ingenmansland. "Jag får liksom ingen ordning" spelas just nu om och om igen. Den är fantastiskt bra! Texten är så... så enkel men ändå så bra. Så träffande på något sätt. Jag gillar just den specifika låten samt några fler. Men i övrigt tycker jag att han är en ganska tillintetsägande artist. En skiva med honom och jag blir uttråkad.

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv. Det kan vara så förfärligt, det kan vara så bra...

En ganska obetydlig fundering kanske, men än dock något som cirkulerat i mina tankar ikväll. Och det är ju trots allt mina tankar som ska rymmas här. Inser att det blev lite rörigt, blir lätt så klockan kvart över elva en helt vanlig tisdag. Frågor på det? God natt!

/A.


Kommentarer
Postat av: AKA

Long time no see! AKA har hunnit slita av sitt korsband sedan sist (v 7 på skidor i Österrike) och satsar nu inför operation på tisdag och Tjejklassiker som rehab 2012



Hur långt har du kommit? :)

2011-10-07 @ 23:10:50
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: AKA

Aj trist m foten men skönt att du är på banan igen. Jo skidåkningen är väl det jag gruvar mest för. Och simningen. Men hela grejjen är tillräckligt galen för att jag ska gå igång på rehab igen haha!

2011-10-08 @ 21:30:07
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0