Två flugor i en smäll

Löpning med Ida och upptäcktsfärd i skogen följt av badminton och fotbollstennis - bra eftermiddag och kväll!

Det blev sammanlagt lite drygt 7 kilometer löpning! Efter vår knappt 5 kilometer långa runda fick vi för oss att testa Naturstigen, dvs en liten runda i skogen som inte är uppröjd efter stormen Gudrun. Det är verkligen härligt att springa i skogen! Jag är visserligen galet rädd för älgar, men just den rundan kändes ganska trygg, speciellt med tanke på att jag hade Ida tätt bakom. Fötterna fick jobba ordentligt för att parera mellan kottar, stenar och rötter. Bra träningen för fötterna, skulle jag tro!

Joggade hem, slängde i mig en banan och åkte iväg mot badminton och fotbollstennis med fyra tappra kämpar från fotbollslaget! Riktigt kul var det minsann! Jag och Mathilda utklassade dessutom Sandra och Malin på fotbollstennis, 3-0 i set, så då var det extra kul. Hur det gick i badmintonmatcherna kan vi ta en annan gång...

Det känns verkligen helt fantastiskt att få springa igen! Helt underbart! Trots att konditionen inte är vad den borde vara, är det en underbar känsla att få göra det jag tycker är allra roligast. Att sedan kunna springa omkring på hårt golv i en inomhushall med härliga filurer i nästan två timmar utan att känna av vaden, känns minst lika bra. Jag älskar verkligen att träna! Och att umgås genom att träna. Slå två flugor i en smäll. Det är grejer det.

/A.

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha nu glömde du allt något va? Förlusten ni hade mot mig och Hanna... 3-0 i set ;)

2011-05-07 @ 18:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0