Revansch

Yes! Nu är självförtroendet på sadeln på väg upp igen! Tog mig i kragen och gav mig ut på en liten tur på cykeln efter mycket om och men. Dealade med mig själv. Upp tidigt imorgon/sovmorgon - cykla imorgon/cykla ikväll. Med tanke på den extremt intensiva lördagen som väntar, valde jag det senare alternativet. Det är tyvärr väldigt svårt att tacka nej till en sovmorgon.

Laddade min gamla mobil och letade fram lurarna. Rekade lite bland musiken jag lyssnade på i början av gymnasiet. Är kanske inte superbra att cykla med musik om man ser till säkerheten, men man måste våga chansa lite här i livet. ;)

Med Bowie, Kent, Sahara Hotnights och Queen aom sällskap vaknade benen till liv. Sirapen var borta och betongkänslan likaså! Trots att det inte gick i något supertempo eller var någon lång runda, är jag väldigt nöjd och glad nu när jag sitter här och äter nektarin och dricker c-vitamin-brus. Jag kan faktiskt cykla. Skönt!

Fick dessutom positiva besked hos kiropraktorn innan. Högervaden återställd och vänstervaden på väg mot överansträngning. Ordination: ordentlig uppvärmning, stretch och att faktiskt kliva av när det känns helt åt skogen.

Tid: 48:46 min
Distans: 20,35 km
Medelhastighet: 25:00 km/h

/A.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv; jag vet, det finns verkligen inget som toppar det!:) Har varit ute o pw under tiden jag inte kunnat springa men det går inte ens jämföra med löpning!

2011-05-19 @ 23:53:10
URL: http://iqu.blogg.se/
Postat av: John

Jag längtar så efter att få köpa en racer! Tror du att man kan få en fin cykel för tiotusen?

2011-05-20 @ 10:45:50
URL: http://pulstagning.se
Postat av: lina

Klart att du kan cykla!!



Ja det finns väl inte så många knep mot rumpont, efter ett antal mil så kommer den vänja sig mer och mer!! Bra att du har vadderade byxor! Men det man kan göra under turen lite då och då är ju att ställa sig upp, för mig brukar det hjälpa, man står några meter sen sätter man sig igen. Sitt långt bak på sadeln.



Men som sagt det är nog bara nöta och göra rumpan van! ;)



2011-05-21 @ 08:42:43
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0