Arg, besviken och ledsen

Kom hem efter en lång dag på jobbet och en lite turbulent fotbollsträning. Det blev förlust igår. Jag var övertaggad och blev otroligt frustrerad över förlusten, något som hängt i även idag. Brukar sällan vara på dåligt humör men när jag väl är arg är jag verkligen arg.

Kom hem, startade datorn och fick en chock. Vasaloppet fulltecknat och jag är inte anmäld. Panikade, ringde Ida, panikade ännu mer, bröt ihop, gick en promenad för att försöka lugna ner mig och sitter nu här, något mer sansad. Hoppas innerligt på att kunna få tag i startplatser till mig och Ida. Annars vet jag ärligt talat inte vad jag tar mig till. Sitter just nu med tårar i ögonen och ser Klassiker-drömmen försvinna. Visst finns Engelbrektsloppet och Öppet Spår, men jag har ju sett mig själv åka Vasaloppet och inget annat.

Det låter antagligen otroligt fånigt alltihopa, att lägga så stor vikt vid en sådan sak. Den Svenska Klassikern är dock någonting jag tänker på dagligen. En av anledningarna till att jag faktiskt jobbar ett år till innan jag börjar plugga är just att Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet ska genomföras.

Jag orkar inte mer idag. Imorgon är en ny dag.

/A.

Kommentarer
Postat av: J

Men även om ni genomför Vasaloppet 2012 så är det ju fortfarande en klassiker, bara att ni avslutar med det, ungefär som att ni funderade på att springa i år! <3

2011-05-31 @ 04:24:51
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: J

Eeeh 2013*

2011-05-31 @ 04:25:28
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Marieh

Jag blev också besviken när jag hörde att Vasaloppet var fulltecknat. Hoppas ni får tag i platser ändå!

2011-05-31 @ 09:47:14
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Sofia

Det brukar inte vara några problem att hitta en start till vasaloppet. www.startplatser.se Men det är först efter nyår som det brukar droppa in.

2011-06-01 @ 16:22:04
URL: http://swigg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0