VM-silver

Nu sitter jag här i fåföljen med någorlunda normal puls. Gaaaalet vad nervöst det var att se stafetten! Jag slutade lite tidigare, körde vrålfort hem (nytt rekord) och hann se Hellners sistasträcka. Han körde otroligt bra, även om han inte rådde på Northug! I VM-studion pratade de om Northugs osportsliga sätt att korsa målgången, och jag måste säga att jag håller med. Så himla onödigt. Tacka vet jag det svenska laget som är otroligt ödmjuka. De hade verkligen fötjänat ett guld. Men, ett VM-silver är ju inte fy skam det heller.

I intervjun efteråt märktes det så tydligt hur besviken Marcus var över att han inte klarat av att hänga med Northug när han ryckte. Åh, det gjorde nästan ont inombords att se honom så besviken (ja, nördig är jag) när han faktiskt gjort det sjukt bra ändå. Och Richardsson, tusan vad bra han var! (tjuvlyssnade lite på radio i en lur på jobbet) Kul att han äntligen fick visa vilken bra form han är i, vilken bra skidåkare han är!

Alla som känner mig vet att jag lätt snöar in mig på saker/personer och blir en übernörd. Just nu är det skidåkning och då framför allt Marcus Hellner som är mitt senaste nörderi. Det började vid OS förra året och håller ännu i sig. Det lär det göra ett bra tag till, men andra personer kan komma emellan ibland. Sådan är jag! ;)

Förresten, Johanna - vi ska agera svenska supportrar på plats under VM 2013. It's a deal?

Nu ska jag pysa iväg och simma med Malin. Ser fram emot att träffa Malin, men simningen kunde ju kvittat, hehe.

/A.

Kommentarer
Postat av: J

DEAL! Och jag LOVAR att det inte ska bli som under handbollsvm! Men du, det är ju OS 2012 först, och biljetterna släpps den 15e (tror jag det var) så du, jag och Jossa måste prata ihop oss lite!

2011-03-04 @ 18:38:15
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: pilla

2013 ska vi i alla fall inte göra fula slidningar. Vi vinner i alla fall guld på hemmaplan då! Ha en fin helg, kul att följa din väg till klassikern!

2011-03-04 @ 18:46:46
URL: http://www.pernillabredolt.blogspot.com
Postat av: Marieh

Haha jag är precis likadan. Jag kan bli helt sjukt intresserad av någonting och blir helt fast och jag är superintresserad av skidåkning nu.

Det var ett riktigt spännande lopp i dag.

2011-03-04 @ 18:49:30
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0