Utvärdering

Idag har jag varit ledig. Det märks nog med tanke på att jag bloggar som en tok om mer eller mindre relevanta saker...

Tänkte göra en liten utvärdering av 24-timmarsfastan. Det jag har kommit fram till är att...

  1. det bara gäller att bestämma sig, huvudet styr mer än man kan tro.
  2. ett dygn låter mycket, men hungern kom inte förrän efter 22 timmar och då gick den ganska bra att ignorera.
  3. man faktiskt inte dör av att missa ett mellanmål.
  4. det värsta med att fasta är att det är så sjukt tråkigt, vad ska man göra när man inte kan tänka på vad man ska äta nästa gång? ;)
  5. man aldrig ska gå in på City Gross efter att inte ha ätit på 23,5 timmar.
  6. sportluchen jag åt på parkeringen utanför City Gross var den godaste sportlunchen jag ätit i mitt liv.
  7. fasta var mycket lättare än jag trodde, men ändå...
  8. ...det är ingenting för mig!


Jag är nöjd. Både jag, Vickan och Ohlin lyckades genomföra experimentet. Jag kommer säkert att göra det igen någon gång, men inte inom den närmsta framtiden. Mat är alldeles för gott för att avstå, och jag ser dessutom ingen anledning till att göra det.
/A.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men Ulle du har faktiskt lite svårare med dina crushar. Du har ju bara crushar på gamla gubbar och dom har liksom fru och barn. Jag satsar iaf på lite yngre utan barn och sådär ;)

2011-03-14 @ 21:23:40
URL: http://ylletrojans.blogg.se/
Postat av: AKA

Nej fasta huuu jag ryser bara jag tänker på det! Och min familj hukar sig i bänkarna för när mitt blodsocker går ner är jag inte nådig! ;)

Men du klarade det! Bra där!

2011-03-15 @ 06:35:03
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Cath

Jag håller med dig i det mesta! Har testat ett par gånger, men skulle aldrig palla en gång i veckan som Colting har föreslagit. Man blir ju ganska asocial när man inte äter med alla andra. Samtidigt som jag har mått bra av det...

2011-03-15 @ 13:49:47
URL: http://maradrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0