Ultrarapid

Hade tänkt gå upp i hyfsad tid idag och springa en lång runda, sedan duscha, äta och slappa lite innan jobbet. Som vanligt i min värld blir det inte alltid som planerat.

Vaknade sent, trots att jag ställt alarm på väckarklockan, klockradion och mobilen. Ja, jag tillhör den omänskligt trötta delen av befolkningen. Tänkte om, och bestämde mig för att strunta i att springa och istället ta en vilodag idag. Sedan kollade jag när herrarnas stafett går av stapeln. Fredag, 12:45. Jag blev otroligt irriterad över detta och kände att jag nog var tvungen att ge mig ut på en runda ändå. Springa bort alla aggressioner. Lustigt att man kan bli så irriterad över en sådan sak, men är man sportintresserad så är man.

Satte en maxgräns på 1.5 timme, för att ha en chans att hinna i tid. Det blev lite längre än så, men jag höll tiden ganska bra ändå. Tvingade mig att springa långsamt, dels för att jag planerade ett lite kortare långpass som därmed "ska" gå i ett långsammare tempo, och dels för att vara lite snäll mot vaden. Efter 7 kilometer kände jag inte av vaden längre, då släppte det och det rätta flowet infann sig. Ilskan ersattes av den så härliga känslan av att kunna springa hur långt som helst.

12:15 var jag tillbaka hemma igen. 12:45 åkte jag hemifrån. Under de trettio minuterna hann jag duscha, leta fram kläder, fixa mig iordning, äta, dricka kaffe, föra över dagens pass till Garmin Connect, uppdatera facebookstatusen och slutligen posta ett inlägg på bloggen. Det gick i ultrarapid, helt enkelt.

Nu sitter jag och kollar på inspelningen av Vinterstudion. Idag var det då inte muntert. Stackars åkare, och stackars vallare.

Tid: 1:34:29
Distans: 16,16 km
Medeltempo: 05:50 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Haha jag vet exakt vad du menar, man blir så sjukt irriterad om man skulle missa något av VM-loppen. Hemska tanke! Livet planeras efter VM men det är bara sunt tycker jag, haha.

2011-03-01 @ 23:58:03
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0