En vecka

Nu har jag vilat från allt vad konditionsträning heter i en hel vecka. Dessutom har jag ätit inflammationshämmande tabletter. Resultat? Ingen förändring alls, har lika ont som för en vecka sedan.

Jag blir mer och mer frustrerad för varje dag som går. Ser Göteborgsvarvet försvinna och ser mig själv vid seriepremiären sittandes vid sidan av planen. Det enda positiva jag ser i framtiden är mina extremt muskulösa armar! Eller, extremt är kanske att ta i, men jämfört med tidigare jag faktiskt muskulös just för tillfället.

Idag var det första gången någonsin som ren styrketräning med hantlar och grejer var riktigt roligt! Hade Jesper som slavdrivare, och han var en bra sådan. Det var med darriga armar jag gick från dagens träning. Blev 50 minuter intensiv träning, kändes och känns bra!

Inget ont som inte för något gott med sig, som det så fint heter. En vältränad mage och lite grövre armar verkar vara det positiva med det som för tillfället gör ont i mitt liv.

Kan förresten tillägga att jag hade på mig en kavaj tidigare idag som jag inte haft på mig sedan i julas. Den stramade faktiskt över både axlar och armar. Skrämmande, spännande, farligt...

/A.

Kommentarer
Postat av: malin

Hoppas det blir bättre snart! Att vara skadad är aldrig roligt....

Sv. Tack så mycket! :)

2011-03-21 @ 07:31:32
URL: http://malingerdle.blogspot.com
Postat av: J

sv: Jag har faktiskt funderat på att köpa en åt Fröken Pettersson, om fröken Pettersson vill ha en?

2011-03-21 @ 07:47:49
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: JOHN

Inte kul att vara borta från träningen! Jag lider verkligen med dig. Investera i kokosolja så lovar jag att du blir bättre, plus att du förebygger skador och inflammationer längre fram. På hälsokostaffärer går det oftast köpa stora burkar med smakfri olja för under 90 kr.



Läs gärna på lite om kokosoljan. Laurinsyran är hänadsväckande! :)

2011-03-21 @ 11:15:55
URL: http://pulstagning.se
Postat av: Marieh

Jag förstår verkligen din frustration. Lider med dig. Hoppas du blir bättre snart.

2011-03-21 @ 16:19:06
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0