8. Favoritmat

Favoritmat... Vilket otroligt svårt ämne! Jag älskar mat i alla dess former! Nybakat bröd, kycklinggryta, stekt fläsk med löksås, pastasallad med massa grönsaker, köttfärssås, keso och avokado, ceasarsallad... Listan kan göras hur lång som helst! Jag vet faktiskt inte riktigt vad som är min favoritmat, det finns ju så otroligt mycket gott att välja på. En rätt som placerar sig på topp 5 är iallafall lasagne. Helt nygjord lasagne som inte ännu hunnit stelna är verkligen helt fantastiskt gott.

För att inte tala om alla fantastiska efterrätter! Och all choklad! Bland efterrätterna kniper körsbärspaj med lättvispad grädde guldet. Bara tanken på körsbärspaj gör klättrandet efter körsbär på en vinglig stege en varm sommardag, värt mödan.

Sedan har jag ju en kär vän som jag besöker emellanåt. Han gör fantastiska hamburgare och vet dessutom hur man gör en perfekt mjukglass med daim och kolasås. Han heter Ronald!



/A.

Kommentarer
Postat av: Yllet

Donken är alltid ett säkert kort!

2011-03-22 @ 16:19:04
URL: http://ylletrojans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0