7. Favoritövning

Det finns dagar som inte riktigt blir som man tänkt sig. Jag har kommit in i en liten otursperiod nu. Först vaden, sedan The Ark, och så blev min och Malins shoppningtur inställd idag också. Tycker verkligen synd om dig som blivit sjuk nu igen, Malin!

Att blogga när man inte får träna känns inte heller superinspirerande. Känner själv att mina inlägg är ungefär lika intressanta som ett tomt kylskåp. Men, så kom jag på en sak! Den lilla listan har jag ju glömt bort lite. Så, här kommer nummer 7 i ordningen - Favoritövning.

Eftersom jag helst inte styrketränar, finns det inte särskilt många övningar som jag faktiskt tycker om att göra. Därför, är min favoritövning istället hämtad från fotbollen. Att beskriva den i ord är däremot ganska svårt. Det är en inläggsövning som går till på följande sätt: Person 1 står mitt på planen, passar till person 2 som sedan passar tillbaka bollen till person 1. Denne person lägger sedan ut bollen till person nummer 3 som står och väntar vid långsidan av planen. Person nummer 3 tar med sig bollen ner mot hörnflaggan och gör sedan ett inlägg och person nummer 1 och 2 sedan ska skjuta i mål. Klart som korvspad?

Nej, tänkte väl det. För att illustrera denna övning, har jag ansträngt mig otroligt mycket och gjort en skiss över det hela, håll till godo!




/A.

Kommentarer
Postat av: bord

man skjuter inte inlägg vaaaa

2011-03-19 @ 22:39:30
Postat av: brob

man gör inte inlägg vaaa

2011-03-21 @ 15:11:14
Postat av: Hans

hahaha, du har en framtid som "ritare" i TV!! Lätt!

(Jag förstod dock redan på förklaringen i texten! ;)

2011-03-23 @ 16:20:05
URL: http://hans.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0