6. Mål med träningen

Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska beskriva mina mål. För lite drygt en veckan sedan var Göteborgsvarvet mitt stora mål. Eller rättare sagt, det har varit mitt stora mål sedan årsskiftet. Sprang varvet förra året, innan löpfrälsningen kom, och tog mig i mål på en för mig mindre bra tid. Målet för i år har hittills varit lite småhemligt. 1:50. För en månad sedan kändes det som ett rimligt mål. Tufft, men inte omöjligt. Nu känns det definitivt knivigare...

Jag får helt enkelt vänta och se hur det går med vaden. Eller, med benhinneinflammationen, om det nu verkligen är det. Ju fortare jag kan komma igång med träningen, desto bättre är det!

Långsiktigt är det ju En Svensk Klassiker som hägrar! Tanken var att genomföra alla fyra momenten nästa år, men det lutar nu åt att börja med Lidingöloppet i höst. Skulle kännas bra att ha ett mål att träna inför nu i sommar, eftersom Vasaloppet är en bra bit framåt i tiden. Men tiden går fort när man har roligt...



Mina mål med träningen i övrigt är att bli stark, snabb och uthållig. Att få göra det jag verkligen tycker är roligt. Att utvecklas. Att svettas. Att må bra.

/A.

Kommentarer
Postat av: J

Fast för att få diplomet och så måste du väl göra alla samma år eller? Visst, det är väl kanske inte det viktigaste, men det vore väl lite roligt att ha?

2011-03-15 @ 20:56:44
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Karin

Visst är det lite synd om oss stackare som inte kan springa!? Eller lite...MYCKET ;)

2011-03-17 @ 07:46:39
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0