Felinformerad

Efter att ha fått svaret... "Nej tyvärr, vi har varit fullbokade sedan i februari, det finns inte ett enda boende i hela Helsingborg ledigt den helgen. Det är en stor fotbollscup här då nämligen. Eller jo, det kan finnas på ett hotell, men då kostar det 3000 för ett dubbelrum..." ...greps vi av lite panik, googlade boende Helsingborg, tänkte camping, hotell, what so ever!

Hittade cityvandrarhemmet. Tänkte att det var värt ett försök, så vi ringde upp. Damen på det förra stället hade fel, de hade visst lediga rum! Tack för den onödiga paniken du orsakade, jättebussigt!

Boendet är alltså fixat! Första etappen blir till Ängelholm, kommer bli mellan 15 och 20 mil. Sedan har vi bara några få mil kvar till Helsingborg på torsdagen. Det känns som en bra idé, med tanke på mitt obefintliga lokalsinne, min obefintliga förmåga att läsa kartor och min obefintliga kunskap i orientering. Tur att jag är bra på att fråga mig fram! Tack och lov är mitt resesällskap inte är helt okunnig när det gäller karta och kompass. Eller, kompassen lämnar vi nog hemma, men kartorna ska definitivt med!

Imorgon väntar Kalmar. Regn hela dagen enligt smhi. Kom igen nu, vädergudarna, låt solen skina!

/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0