Antarktis

Har avslutat det första av dagens två arbetspass på vandrarhemmet. Var väldigt roligt att jobba idag, många pratglada gäster som hade mycket att berätta.

En av gästerna berättade att hon tyckte det var så spännande att komma till oss mitt ute i skogen. Hon hade tydligen sett en räv en bit härifrån, och tyckte att bara det var en spännande upplevelse i sig. Hon berättade om sina olika resor, bland annat om den som gått till Antarktis. Allt man såg var glaciär, is och några pingviner. Det var då jag frågade om hon sett några isbjörnar, smart av mig, haha. Hur som helst. Hon påstod att hennes besök på Antarktis hade förändrat hela hennes sätt att se på saker, hennes sätt att se på världen. Den orörda naturen, tystnaden och stillheten.

Att höra andra människors berättelser är fantastiskt intressant. Vi kom fram till att alla platser, om det så handlar om Sverige, Asien eller Afrika, är värda besök. Och att det finns någonting att besöka och uppleva överallt. I varenda liten granskog, i varje stad. Allt handlar om att ha ett öppet sinne. Ja, det är faktiskt sant. Så djupa var vi. ;)

Vart vill jag komma med det här då, tro?


Jag vill uppleva! Har inget intresse av att åka till Australien eller Thailand i tre månader, men korta resor skulle jag inte tacka nej till. Jag, som inte är någon stadsmänniska ska till New York. Ett väldigt otippat val av resmål, men jag tror det kommer bli hur häftigt som helst! Dessutom vill jag fjällvandra i Sverige, springa i Portugal, åka skidor i Alperna...

Att se en del av södra Sverige från cykelsadeln känns som ett lite udda val av semester för en 20, respektive 24-åring. Udda är bra. Att inte följa normerna är att föredra. Om en månad bär det av! :)

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0