Mitt liv som Hellner

Sitter framför tvn med datorn i knät. När det är skidor på tv blir det lätt lite tid spenderad framför dumburken...

Jag hittade ett fantastiskt program på svtplay igår - Mitt liv som Hellner. Erik Segerstedt ska under 7 veckor träna som Marcus Hellner och se hur bra han kan bli. Han tränas av Per Elofsson, gör dundermycket tester av olika slag, får kostrådgivning, mental coaching och en massa mer. Coolt! De visade upp Hellners schema, som han följer under sommaren. 25 timmar träning/vecka, med en vilodag. Alltså 3-5 timmar träning/dag. Det gör bara att jag blir ännu mer imponerad av honom. Det är ju inte precis 5 timmar yoga han tränar varje dag...

Idol-Erik/Snygg-Erik/EMD-Erik goes vältränad Hellner. Ska bli mycket intressant att följa!

Min dag kommer inte innehålla fem träningstimmar, men två små timmar ska jag nog lyckas åstadkomma. Fotbollsträningen i eftermiddag ska bli kul, om man bortser från den fruktansvärda träningsvärken jag har efter gårdagens box. Jag har vanligtvis ingenting emot träningsvärk, men när både axlar, nacke, skulderblad och svank gör ont är det inte superkul. Eftersom vi varje vecka gör nya saker på gymmet och upptäcker nya muskler, får vi också träningsvärk i olika delar av kroppen efter varje pass. Jag gillar inte att känna mig otränad.

Nu ska jag helt ägna mig åt skidorna. Heja Sverige!

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0