Livet är ganska härligt ändå...

Sitter framför Nyhetsmorgon och lyssnar på Samuel "Skärgårsdoktorn" Fröler. Han sa just den meningen - Livet är ganska härligt ändå.

Livet är ju ganska härligt ändå, trots fåniga i-landsproblem som inte ens är värda att nämnas. Gårdagens klagan om feber och förkylning, är egentligen inte värt att lägga energi på, för livet är ju ganska härligt ändå. många har det mycket värre, så varför klaga över lite snuva?

Jag tror att vi emellanåt behöver påminnas om hur bra vi egentligen har det. Hur lyckligt lottade vi egentligen är.

Med tanke på innehållet i detta inlägg, bryr jag mig inte om att skriva en enda rad om dagens hälsotillstånd. Det kan bli skidåkning, det kan bli soffan framför tvn.

Om ni har tid över, tycker jag ni ska gå in på Unicefs hemsida och överväga att bli världsförälder eller kanske skänka en slant på något annat sätt. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Och vi har ju det som sagt ganska bra ändå.

/A.

Kommentarer
Postat av: sofia

Alek, ni har ju ingen soffa framför tvn ;)

2011-01-06 @ 12:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0