Ibland

Ibland är det väldigt skönt att sitta vid köksbordet med en kopp kaffe och slappa.

Ibland lockar inte två minusgrader och blåst. Råkallt, som vi smålänngar kallar det.

Ibland måste man helt enkelt tvinga sig ut, tvinga sig till att ta på träningskläderna. Inte för att träningen i sig inte lockar, men för att det ibland känns väldigt skönt att stanna kvar inomhus.

Idag var en sådan dag. Efter att jag ätit lunch blev jag sittande framför datorn ett tag. Det gemensamma träningspasset med Ida blev av olika anledningar inte av, så nu hade jag bara mig själv att träna med. Ensamlöpning stod alltså på schemat. Efter några timmar kom dock motivationen sakta men säkert tillbaka.

Tog bilen till samhället (eftersom mörkerlöpning, ensam, idag inte var särskilt lockande) och gav mig ut i kylan. Planen var att springa i lugnt tempo och försöka hålla nere pulsen. Med musik som sällskap de första kilometerna kom benen igång ordentligt och det kändes allmänt bra. Nu ångrade jag mig självklart inte! Till en början sprang jag lite i utkanten av samhället för att kunna lyssna på musik, eftersom jag idag körde på högtalarvarianten. Klant-Alek hittar inte hörlurarna, hrm... Sedan övergick jag till att lyssna på mina egna andetag, som idag var otroligt ljudlösa. Eller ljudlösa var kanske att ta i, men pulsen var låg och det var inte jobbigt på något vis.

Dryga 10 kilometer senare skuttade jag in i affären och köpte de sista ingredienserna till fisksoppan som skulle förtäras ikväll. & nu sitter jag här, mätt och glad, och tänker på hur underbart det är med löpning.

Tid: 01:01:35
Distans:
10:19 km
Medeltempo: 06:02 min/km

Nu ska jag göra armhävningar framför handbollen.
Trevlig kväll!
/A.

Kommentarer
Postat av: malin

Ja vi var också på Högalid. Var ni utomlands och spelade? Vi var runt i södra Sveirge och spelade, bla på Kalmar slott, Lunds domkyrka, Växjö domkyrka och på Lyckå kammarmusikfestival.



http://malingerdle.blogspot.com/2010/09/lidingooppet-2010.html Lidingö 30k var jätteroligt. På kvällen när vi var ute och åt middag efter loppet frågade en kompis som också sprang om jag kunde tänka mig att springa fler gånger. Självklart. Det var jätteroligt. Kanske inte hela tiden, sista kilometern grät jag. Energin var slut. Nästa gång jag springer loppet ska jag ta med mig extra energi för den släta bullen som vi fick vid någon depå gick inte ner, den halva bananen var ok om man sköljde ner den med vatten. Som sagt var, det var första gången och jag hade egentligen ingen aning om vad jag gav mig in på. Vad som väntade mig. Jag hade inte sprungit så mycket inför loppet, jag hade tränat som vanligt. Nästa gång jag ska springa ska det bli mycket mer löpträning inför det, precis så som jag har tänkt inför Göteborgsvarvet - mängdträning och intervaller. Helhetsintrycket var något utav det roligaste jag någonsin har gjort. Göteborgsvarvet ska bli jäteroligt och jag ser verkligen fram emot det! Ska du springa i år?

2011-01-25 @ 21:48:46
URL: http://malingerdle.blogspot.com
Postat av: Sofia

Det där med fisksoppa lät ju spännande. Hur reagerade personalen i affären på din svettiga ankomst? Kan man göra soppan utan fisk? jag gillar inte fisk....

2011-01-25 @ 21:49:36
URL: http://ylletrojans.blogg.se/
Postat av: malin

Ja vi var också på Högalid. Var ni utomlands och spelade? Vi var runt i södra Sveirge och spelade, bla på Kalmar slott, Lunds domkyrka, Växjö domkyrka och på Lyckå kammarmusikfestival.



http://malingerdle.blogspot.com/2010/09/lidingooppet-2010.html Lidingö 30k var jätteroligt. På kvällen när vi var ute och åt middag efter loppet frågade en kompis som också sprang om jag kunde tänka mig att springa fler gånger. Självklart. Det var jätteroligt. Kanske inte hela tiden, sista kilometern grät jag. Energin var slut. Nästa gång jag springer loppet ska jag ta med mig extra energi för den släta bullen som vi fick vid någon depå gick inte ner, den halva bananen var ok om man sköljde ner den med vatten. Som sagt var, det var första gången och jag hade egentligen ingen aning om vad jag gav mig in på. Vad som väntade mig. Jag hade inte sprungit så mycket inför loppet, jag hade tränat som vanligt. Nästa gång jag ska springa ska det bli mycket mer löpträning inför det, precis så som jag har tänkt inför Göteborgsvarvet - mängdträning och intervaller. Helhetsintrycket var något utav det roligaste jag någonsin har gjort. Göteborgsvarvet ska bli jäteroligt och jag ser verkligen fram emot det! Ska du springa i år?

2011-01-25 @ 21:50:35
URL: http://malingerdle.blogspot.com
Postat av: J

Jag håller med Sofia! Kan man göra den utan fisk? Kanske med kyckling istället? Kyckling är mycket godare! :)

2011-01-25 @ 22:08:57
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Running Karlsson

Åååå.... att masa sig ut.... Ibland kan det vara så segt. Men jag har aldrig ångrat ett pass när jag väl gett mig ut.

2011-01-25 @ 22:32:58
URL: http://runningkarlsson.blogspot.com
Postat av: Marieh

Löpning är fantastiskt! =)

2011-01-26 @ 00:18:36
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Thomas

En annan går till gymmet. Håller träningen inomhus så man inte behöver masa ut sig i kylan :P

2011-01-26 @ 11:14:57
Postat av: Mareh

Svar: Tåhävningar har verkligen hjälpt mina spända vader. Ett tag gjorde jag 4x20 st varje dag och kände verkligen hur hälsenan stretchades ut ordentligt och var smidig. Nu har jag slarvat med dem och märker direkt hur spända vaderna är tyvärr. Så mitt bästa tips är absolut tåhävningar om du har slitna vader. =)

2011-01-26 @ 11:37:31
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: r

ha en bra dag =)

2011-01-26 @ 12:03:41
URL: http://rebecaelizabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0