Fredagsmys på ett underligt vis

Klockan är nu 23:56 och här sitter jag hos frisören. Det kallar jag bra service, att få komma valfri tid, dygnet runt. Denna frisör är dock inte en vanlig frisör. Hon för just nu en monolog här bredvid:

I början tog jag det försiktigt, men nu sprutar jag bara på färgen som ketchup. Jaja, nästa gång blir det galant, det lovar jag. Eller, det kanske inte blir någon nästa gång. Alltså, det är inte lätt det här...

Känns stabilt det här, vill jag lova, eh... 

Jag får hoppas på det bästa helt enkelt, ber en stilla bön att resultatet inte blir helt åt skogen.

Du behöver nog inte oroa dig, Ap. Läget är helt under kontroll. Ska vi färga ögonbrynen också?

Nej, jag litar på min Jacqueline, min kära vän som råkar vara den galnaste jag känner. Hon har gjort denna fredagskväll till en mycket bra kväll. Mycket har diskuterats, och en beställning till Ginza har även gjorts. Hon inspirerade mig till att beställa en skiva med The Hives, nu ska det rockas. Eller punkas, kanske?

Så, nu tror jag att hårbottnen är fullkomligt applicerad i alla fall. Det här känns bra va? Du ska inte gå så mycket på din magkänsla! Jag kanske skulle bli frisör ändå?

Hoppsan, nu börjar det sticka i hårbottnen också. Helt plötsligt blev det hela lite mindre angenämt.

Här kommer en bild på den stabila frisören, som för övrigt befinner sig här istället för på studentfest. Det kallar jag uppoffring för kundernas skull.


Ursäkta rörigt inlägg, det blir lätt så kring midnatt. Nu ska jag försöka rädda mitt hår.
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0