Det är inte alltid livet går i 90...

Är precis hemkommen från en fika med en kompis jag inte träffat på länge. På vägen hem hamnade jag bakom en bilist som, om jag får vara fördomsfull, antagligen hade passerat 70. Okej, det var lite småhalt och lite småmörkt, men snälla! 60 km/h på 90-väg är faktiskt att ta i.

För denna dam/herre/ungdom/40-åring gick livet alltså inte i 90 för stunden. Det gör mitt. Livet springer iväg och jag hinner inte riktigt med. Om några dagar har jag jobbat i 5 månader. 5 månader! Igår var det 7 månader sedan vi sprang ut med studentmössa på huvudet och leenden på läpparna. Det som är mest skrämmande är att det antagligen kommer fortsätta i samma tempo. Men sen då?

Plugg. Men vad?

Turism?
Service?
Hälsa?
Företagande?

Kan jag inte bara få tjuvkika in i framtiden? Bara lite?

/A.

Kommentarer
Postat av: Your fab landslagsfriend

Haha du får skryta hur mycket du vill! ;) Du kan ju även lägga till hur ni förstörde mina nya vita skor hihi!



Men oj, since when är du utbildad kallskänka? Haha

2011-01-07 @ 23:28:34
URL: http://thedete.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0