Vad är DET i jämförelse?

Jag säger bara en sak. Marcus Hellner. Han är verkligen helt otroligt fantastiskt duktig och imponerade! VM-guld i sprint! Grymt! Han är nog faktiskt nummer ett på min beundrar-lista nu. Listan som består av 5 fantastiska personer. Mer om det vid ett senare tillfälle...

DET:et i rubriken syftar på mitt lilla träningspass ikväll som känns otroligt löjligt att skriva om just nu. Men, man kanske inte riktigt ska jämföra sig med Mister Hellner.

Fick jobba över några timmar idag och var därför sen till fotbollsträningen. Gjorde dock inte så mycket, eftersom jag ändå kör egen träning så länge vi är inne på det stenhårda golvet i idrottshallen. Hade planerat att springa 5 kilometer i lugnt tempo med tanke på gårdagens intervaller. Hoppsan! Det blev visst inte så lugnt som planerat ändå. Inget supersnabbt pass, men ändå långt ifrån superlugn jogg, med mina mått mätt:



Jag började faktiskt i det planerade tempot. Sedan dök det dock upp en hund, som sprang omkring löst utan ägare i sikte, som skällde och morrade lite lagom skräckinjagande när jag närmade mig. Jag gjorde helt enkelt det enda som verkade vettigt att göra då, vilket var att öka takten...

Tid: 27:38 min
Distans: 5,5 km
Medeltempo: 05:01 min/km

Sedan blev det massa prat med lagkamrater. Och sist, men inte minst, 10 minuter effektiv styrketräning. Man får vara glad för det lilla!

/A.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja vem hade kunnat tro det där?! Min favorit inför herrarnas sprint var Jönsson eftersom han hela vintern har varit så åkstark... men pang boom och så tog Hellner hem det! Riktigt härligt och riktigt gött att visa Northug vem som är kungen av detta VM!

2011-02-24 @ 21:39:10
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Marieh

Ja Marcus Hellner är helt fantastisk och så otroligt inspirerande! Han är nummer ett på min beundrarlista också, haha.

2011-02-25 @ 14:46:03
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0