Utmaning vecka 6

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Inför den här veckan hade jag tänkt få ihop betydligt fler kilometrar än förra veckan. Ett långpass var inplanerat, och även ett pass på gymmet igår. Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag har inte känt mig hundra den här veckan. Lyckades nog (peppar, peppar, ta i trä) mota bort förkylningen innan den bröt ut men har ändå känt mig lite hängig emellanåt. Jag valde därför att vila hela fredagen och lördagen för att ge kroppen lite extra tid för återhämtning.

Kostmässigt har den här veckan varit helt åt skogen. Jag brukar vara ganska noga med att få i mig bra mat som är bra för kroppen. Godis på helgen är helt okej, men gårdagen var allt annat än okej. Jag ersatte riktiga måltider med godis och fika. Så onödigt!

Nåväl. Alla veckor kan inte vara superbra. Nya tag inför nästa vecka, då ett riktigt långpass ska bli av, no matter what. Träningsglädjes utmaning är antagen. Min utmaning mellan den 4 och 10 februari är att spränga mitt distansrekord, som faktiskt inte är längre än en halvmara. Minst 22 kilometer ska alltså springas!

Några ljuspunkter finns ju trots allt, när jag tänker efter. Inför nästa vecka tar jag med mig känslan efter torsdagens träning. Först 8 kilometer i hyfsad fart på förmiddagen, följt av 7 kilometer med Ida på kvällen - utan trötta ben! :) Dagens fotbollsträning var också en ljuspunkt. När de andra värmde upp inne i hallen, skonade jag mina vader från det hårda golvet och träningscyklade i 30 minuter. 30 minuter! Det är mycket för att vara Alek på en träningscykel vill jag lova!

Vecka 5 har sett ut såhär:

- 20,7 km löpning
- 40 minuter styrketräning
- 1 timme fotbollsträning (inomhusfotboll)
- 30 minuter på träningscykel
- 30 armhävningar varje dag, förutom i onsdags

Nya tag mot en ny vecka! Må träningstimmarna bli många och härliga!

/A.


Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

Härligt! Lycka till med utmaningen!!!! :D

2011-02-06 @ 17:49:27
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Sara

Det tackar jag för :)

Då får jag kika in här lite då och då i gengäld ;)

2011-02-06 @ 19:32:01
URL: http://saranl.blogg.se/
Postat av: Marieh

Lycka till med din utmaning!

2011-02-07 @ 01:04:54
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0